Cramo forlenger samarbeidet med SOS Barnebyer

Cramo forlenger samarbeidet med SOS Barnebyer

Cramo Group, Europas nest største utleiefirma innen utleie av maskiner, utstyr og flyttbare lokaler, har forlenget samarbeidsavtalen med SOS Barnebyer.

Initiativet omfatter både økonomisk støtte til SOS-barnebyer i de baltiske landene, samt  at Cramo deler sin kompetanse innen markedsføring og gir tilgang til Cramos nettverk i de baltiske landene. Det inkluderer også en ambisjon om å støtte lokale SOS-organisasjoner i andre land der Cramo er aktiv.

- Vi er svært glade for at vårt samarbeid med Cramo har blitt utvidet og er takknemlig for Cramos støtte i vårt arbeid for noen av de mest sårbare barna i verden - barn som er, eller risikere å vokse opp alene, uten foreldreomsorg. Sammen kan vi bidra til en bærekraftig fremtid for disse barna, fordi kvaliteten på barnets oppvekst legger grunnlaget for fremtidig utvikling av den enkelte og samfunnet, sa Charlotte Köhler Lindahl, leder av Group Corporate partnerskap i SOS-barnebyer Sverige.

Sosialt engasjement
Cramo har 300 avdelinger i 12 europeiske land, og i to andre land, gjennom joint venture.

"Vår virksomhet er avhengig av sterke lokale relasjoner. Lokalt engasjement - også utover våre direkte forretningsforhold - er en sentral del av vårt arbeid med bærekraft, sier Anders Collman, Sustainability direktør Cramo Group.

- Samfunnsengasjement er en del av vår bedriftskultur, og muligheten til å bidra til et "høyere formål" er noe som blir stadig mer etterspurt blant våre ansatte. Spesielt med den yngre generasjonen fortsetter Collman.

Langsiktig innsats
Cramo har støttet SOS Barnbyer i 15 år og har siden 2008 hatt partnerstatus.

"Ved å inngå sponsoravtaler, hjelper vi med å bygge virkelige hjem for de mest sårbare barna. Selvfølgelig er dette av stor betydning for barna, deres familier og lokalsamfunnet. I et bredere perspektiv har det også en positiv innvirkning på næringen og vår egen virksomhet, sier Anders Collman.

For mer informasjon:

Anders Collman, Cramo Group
Email:anders.collman@cramo.com

Kategorier

Cramo Group er Europas nest største foretak innen utleie av maskiner, utstyr og leierelaterte tjenester samt utleie av flyttbare lokaler. Cramo er virksom i 14 land med ca 300 avdelinger og 2500 ansatte. Den konsoliderte omsetningen i 2016 var 712 millioner euro. Cramos aksjer er notert på NASDAQ OMX Helsinki Oy.

Cramo AS inngår i Cramo Group, og er en av de ledende utleieaktørene i Norge med 28 avdelinger og 230 ansatte. Cramo AS er ISO sertifisert innenfor både Kvalitet (9001) og Miljø (14001).
I utleie-sortimentet inngår bygg- og anleggsmaskiner, heiser, lifter, containere samt flyttbare lokale for bygg og anlegg, industri og offentlig sektor (kontorer, skoler, barnehager m.m).