Effektiv og rask kredittsjekk integrert i Avant Legal 365

Effektiv og rask kredittsjekk integrert i Avant Legal 365

Creditsafe er integrert i Avant Legal 365 og en kredittsjekk kan utføres med ett klikk på klientkortet. Dette kan utføres av alle med tilgang til Avant Legal 365. Creditsafe tilbyr dette også i andre land dersom man har klienter på tvers av landegrensene.

Reduksjon av risiko for tap av kundefordringer på klienter

Utfør kredittsjekk ved onboarding av nye klienter for å redusere risiko for tap av fordringer og en styring av hvor mye man kan arbeide på en sak før det skal faktureres.

Reduser behovet for å kreve forskuddsbetaling av klient

Håndtering av forskuddsbetaling som klientmidler er tidkrevende internt og oppleves ofte av klient som lite kundevennelig. Ved integrert kreditt sjekk kan man raskt gjøre en vurdering om det er nødvendig med forskuddsbetaling eller ikke. Skulle man likevel måtte kreve forskuddsbetaling vil man i fremtiden kunne gjøre det med Vipps betaling i klientportalen til Avant Legal 365.

Innhent ytterligere opplysninger om klient

Ved å utføre kredittsjekk innhenter systemet automatisk ytterligere opplysninger om klienten. For bedriftsklient innhentes aksjonærer, roller i selskapet, signatur og prokura, nærmeste morselskap og toppselskapet i en firmastruktur, samt nøkkeltall fra regnskap som omsetning og resultat siste årene. I tillegg får man historikk i kreditscore/rating. All denne informasjonen er også viktige informasjoner i.f.t til å vurdere reelle rettighetshavere i.f.m med Anti Hvitvaskingsrutiner.

For privatklienter får man oversikt over evt. anmerkninger og en overordnet risikovurdring av betalingsevne. I tillegg får man oversikt over om vedkommende har noen firmaroller som kan være interessant i markedsføringssammenheng.

Kontakt oss for mer informasjon

Send oss en e-post: sales@creditsafe.no eller ring oss: 800 24 868

Creditsafe er verdens mest brukte kredittopplysningsbyrå. Vi leverer kreditt- og foretaksinformasjon og tilbyr en rekke tjenester for kredittsjekk av bedrifter og personer. Creditsafe har 24 internasjonale kontor i 14 land og over 100 000 kunder.

Camilla Emring

Pressekontakt PR Manager Norway +46 (0)761-38 11 42
Per Fjærestad

Pressekontakt Country Manager 977 89 589

Verdens mest brukte leverandør av kredittopplysninger

Kredittsjekk på 430 millioner foretak i 200 land online. Creditsafe er et internasjonalt kredittopplysningsforetak grunnlagt i Norge i 1997, med 25 kontorer i 14 land og over 110 000 kunder. Med våre tjenester for kreditt- og risikovurdering unngår du tap på kreditt, og kan si ja til flere kunder. Våre løsninger hjelper deg til å ta smartere beslutninger og automatisere prosessene dine.