Dachser støtter lokalt løpearrangement i Ski

Dachser støtter lokalt løpearrangement i Ski

3. september 2016 er datoen for løpearrangement, SkiLøpet, i Ski utenfor Oslo. I år har løpet 5-årsjubileum, og Dachser stiller som sponsor.

I 2015 deltok 1 034 løpere i SkiLøpet, og i år venter arrangørene enda flere deltakere. For Hans-Thomas Andersen, General Manager i Dachser Norway, gir det å støtte et arrangement som SkiLøpet absolutt mening. Siden arrangementet er en god anledning for de ansatte til å møtes utenfor arbeidet i en sosial sammenheng, gjør det dem glade. Derfor kommer flere av de ansatte ved Dachser sin avdeling på Vinterbro snart til å snøre på seg løpeskoene og løpe en distanse på enten 5 eller 10 km.

«Vi er veldig stolte over at vi har valgt å sponse SkiLøpet i år,» sier Hans-Thomas Andersen, General Manager i Dachser Norway AS. «Det er viktig for oss å delta på arrangementer som er helsefremmende. Fysisk inaktivitet er én av de største utfordringene i dagens samfunn, og hvis vi ved å sponse dette løpearrangementet kan hjelpe flere mennesker til å bli aktive, er vi veldig fornøyde! Vi kommer også til å ha en gruppe med ansatte som deltar i løpet.»

Organisatoren bak SkiLøpet er en norsk løpeklubb som kaller seg SkiLøperne. Som navnet antyder, holder klubben til i Ski. Løpet er arrangert slik at alle kan delta, unge, voksne, eliteutøvere og mannen i gata. Det betyr at for Dachser er SkiLøpet også en mulighet til å støtte lokalmiljøet i Follo – som jevnlig får besøk av Dachsers blå og gule lastebiler. Alle traseene i arrangementet ligger i området i og rundt Ski, og alt er organisert av en gruppe frivillige.