Pressemelding -

Dachser Norway European Logistics utnevner Magnus Asbjørnsen som Sales Manager av det nye salgskontoret i Kristiansand

DACHSERs Kristiansand-kontor styrker driften ved å utnevne Magnus Asbjørnsen til European Logistics Management Team. Asbjørnsen tiltrådte som Sales Manager, European Logistic i Kristiansand allerede 3. januar 2022.

Magnus Asbjørnsen (48) kommer til DACHSER fra DB Schenker, der han tidligere har innehatt stillingen Key Account Manager og Transport Consultant i seks år. Asbjørnsen har mer enn 25 års erfaring innen salg og ledelse og skal støtte DACHSER Norway i arbeidet med å vinne nye markedsandeler over hele Sør- og Vestlandet.

«Med sin mangeårige erfaring innen salg og ledelse og sin sterke sans for strategi, kommer Magnus til å bli et sterkt kort i salgsorganisasjonen vår», fastslår Armend Krasniqi, General Manager, DACHSER Norway, European Logistics.

Vekst på Sør- og Vestlandet

Utnevnelsen av Magnus Asbjørnsen til rollen som Sales Manager for det nye salgskontoret i Kristiansand gjenspeiler vekstplanen til DACHSER Norway – målet er nå å tiltrekke seg nye kunder sør og vest i landet og dermed bidra til selskapets vekst.

Ifølge Armend Krasniqi er alle forutsetningene nå på plass for at DACHSER Norway skal øke markedsandelene i området.

«Jeg er overbevist om at vi med Magnus i teamet vårt vil kunne styrke tilstedeværelsen i veitransporten for stykkgods, og jeg ser frem til å frigjøre enda mer potensial for selskapet vårt», fortsetter Krasniqi. Han legger til at det nye salgskontoret gjør det mulig for DACHSER Norway å tilby kundene i Kristiansand, Stavanger og Haugesund enda mer skreddersydde import- og eksporttjenester og dermed lettere tilgang til Europa.

Den nye Sales Manager ser også frem til å komme i gang med arbeidet og få et dypere innblikk i den overordnede strategien han skal bidra til å implementere.

«Det finnes ikke maken til DACHSERs nettverkssystem noe annet sted i bransjen – det er unikt, og jeg gleder meg til å selge og presentere dette for kundene», sier Magnus Asbjørnsen, Sales Manager for DACHSER Norway i Kristiansand. «Salg har alltid vært en del av meg, og jeg elsker nye utfordringer. Jeg ser frem til å få fokusere på både utvikling av kunderelasjonene og generelt å styrke og utvikle forretningsdriften i selskapet. Jeg tror at min omfattende og allsidige kompetanse og sterke kundeforståelse gir meg et godt utgangspunkt i den nye stillingen», sier Asbjørnsen.

Dachser er et tysk familieeid selskap, som tilbyr transportlogistikk, lagertjenester og kundespesifikke tjenester innen to forretningsområder: Dachser Air & Sea Logistics og Dachser Road Logistics. Selskapet tilbyr blant annet omfattende kontrakter på logistikktjenester og industritilpassede løsninger. I tillegg tilbys det et sømløst fraktnettverk både i Europa og i utlandet samt et helt integrert IT-system, som sørger for intelligente logistikkløsninger over hele verden.

Takket være nesten 31 000 ansatte ved 387 lokasjoner over hele verden, klarte Dachser å generere en konsolidert nettoomsetning på cirka 5,6 milliarder euro i 2020. Samme år fraktet logistikkleverandøren 78,6 millioner forsendelser som til sammen veide 39,8 millioner tonn. Dachser har nasjonale representanter i 42 land.

Det er mer informasjon om Dachser på www.dachser.no

Ingrid Øie

Pressekontakt Communications Consultant Nordic