Carl-Johan Westas, Country Manager European Logistics Dachser Sweden

DACHSER Sweden European Logistics utnevner Country Manager

DACHSER Sweden ønsker å styrke ledelsesstrukturen og logistikkleverandøren utnevner derfor en Country Manager. Det ble en flott start på det nye året for den voksende logistikkleverandøren.

Carl-Johan Westas (46) vil være ansvarlig for DACHSER Swedens fire veitransport-avdelinger i Malmö, Jönköping, Göteborg og Stockholm. Tidligere har René Sidor, Managing Director for DACHSER Nordic, hatt rollen som Country Manager for Sverige. «Den positive fremgangen vi ser i Sverige krever at vi styrker ledelsesstrukturen i landet. Carl-Johan, som har erfaring både fra drift og fra salgssektoren, har bidratt til denne positive utviklingen», sier René Sidor, Managing Director for DACHSER Nordic.

Det var i november 2017 at Westas begynte på reisen i DACHSER. Først som Branch Manager for avdelingen i Göteborg. Senere, i januar 2020, tok han på seg en dobbel lederstilling som midlertidig Branch Manager for avdelingen i Malmö parallelt med ansvaret han hadde i Göteborg.

«Jeg gleder meg til å få større mulighet til å påvirke utviklingen av DACHSER Sweden», sier Westas. «I Sverige er vi som selskap ikke blant de største aktørene, sammenlignet med størrelsen på DACHSER globalt. Målet mitt er å sette DACHSER på det svenske kartet – med sitt globale nettverk, men fortsatt med lokale tjenester.»

Står sterkt i vanskelige tider

De siste årene har globale forsyningskjeder opplevd mange forstyrrelser av forskjellige årsaker. Pandemien slo selvfølgelig hardt inn. Allerede i løpet av 2020, da pandemien rystet hele verden og hadde stor innvirkning på handelsmarkedet, kunne DACHSER Sweden vise til et rekordresultat. Årsrapporten for DACHSER Sweden i 2020 viste en økning i omsetningen, med en omsetning på 751 millioner svenske kroner og et resultat før skatt på 26 millioner svenske kroner.

«Etter det vi kan se, kommer ikke 2021 til å være noe unntak fra denne positive trenden», sier Westas. «Men det er ikke bare i tallene at vi kan se positive resultater. Det siste året har vi styrket organisasjonen i alle avdelingene, og også i de felles servicesentrene våre. Det er en veldig god følelse.»

Logistikkleverandøren har et klart mål om å være en stabil og pålitelig logistikkpartner for kunder og partnere. En forutsetning for dette har vært en tett dialog med selskapets partnere i et volatilt marked. Det har gitt resultater.

«Det som gjør DACHSER unikt, er stykkgodsnettverket vårt. Vi har også en enestående evne til å holde på kundene. Det er det ultimate resultatet som viser at vi oppfyller kundenes krav. Målet vårt er å være førstevalget for integrerte logistikktjenester over hele verden», avslutter Westas.

Dachser er et tysk familieeid selskap, som tilbyr transportlogistikk, lagertjenester og kundespesifikke tjenester innen to forretningsområder: Dachser Air & Sea Logistics og Dachser Road Logistics. Selskapet tilbyr blant annet omfattende kontrakter på logistikktjenester og industritilpassede løsninger. I tillegg tilbys det et sømløst fraktnettverk både i Europa og i utlandet samt et helt integrert IT-system, som sørger for intelligente logistikkløsninger over hele verden.

Takket være nesten 31 000 ansatte ved 387 lokasjoner over hele verden, klarte Dachser å generere en konsolidert nettoomsetning på cirka 5,6 milliarder euro i 2020. Samme år fraktet logistikkleverandøren 78,6 millioner forsendelser som til sammen veide 39,8 millioner tonn. Dachser har nasjonale representanter i 42 land.

Det er mer informasjon om Dachser på www.dachser.no

Elin Bergström

Pressekontakt Communications Consultant Nordic +4520788267