bareMinerals AGELESS Phyto-Retinol* Collection

Som alle hudpleieelskere vet, er retinol verdsatt for sin evne til å behandle aldringstegn - men denne populære ingrediensen kan forårsake bivirkninger som rødhet, tørrhet og sensitiv hud. Vi ønsket å lage noe bedre - et produkt som gir deg alle de gode egenskapene til retinol, men som er skånsom mot huden. Det er her AGELESS Phyto-Retinol* Collection kommer inn.

Denne rene, veganske hudpleieserien ble utviklet for å få alle til å se like unge ut som de føler seg, uten de uønskede bivirkningene som retinol kan forårsake. Forskjellen ligger i vår kjerneingrediens - Phyto-Retinol, et bærekraftig botanisk ekstrakt fra planten Picão Preto , som er bevist å gi de samme hudforbedrende resultatene som retinol, men uten irritasjon. Hvert produkt er også formulert med hyaluronsyre for å etterfylle fuktigheten i huden umiddelbart og gjennom dagen.

"I bareMinerals bruker vi nøye utvalgte naturlige ingredienser som er bevist å prestere," sa Gail Boye, bareMinerals Senior Vice President for Product Development. “Da vi så forskningsresultatene på Picão Preto, visste vi at dette var en ingrediens som vil endre spillereglene. Nå kan vi tilby et naturlig alternativ til retinol som virkelig gir hudforbedrendede resultater"

AGELESS Phyto-Retinol* Collection - består av et nattkonsentrat, en ansiktskrem, en dekollette krem og en øyekrem, som reduserer fine linjer, ujevn hudtekstur og hudtone på bare en uke. Enten du nettopp har begynt på hudpleie-reisen, eller hvis du vil fornye hudpleierutinenen din med rene produkter som skånsomt behandler huden din, vil AGELESS Phyto-Retinol* Collection hjelpe deg med å føle deg bra og ha det bra med huden din. Fordi du er så mye mer enn et tall. Du er AGELESS.

*Plantebasert retinol alternativ

AGELESS 10% Phyto-Retinol* Night Concentrate kr799

Et effektivt nattkonsentrat formulert med 10% Phyto-Retinol som jobber over natten for å redusere synlige fine linjer, rynker, ujevn hudtekstur og tone, på bare en uke.

• 34% klinisk forbedring i tekstur og glatthet
  • 90% var enige i at huden ikke flasset
  • 90% var enige i at huden føltes mykere
  • 75% var enige i at huden føltes sunn og strålende

Basert på et 8-ukers amerikansk klinisk studie med 53 deltakere
Basert på et amerikansk forbrukerstudie med 53 deltakere.

BRUK
Påfør 1-2 pump i ansiktet etter rens, om kvelden. Masser forsiktig inn i huden med oppadgående bevegelser. For best resultat, bland og påfør med hudforsterkende Skinlongevity Long Life Herb Serum.

AGELESS Phyto-Retinol* Face Cream kr799

En ren, vegansk ansiktskrem klinisk bevist å dramatisk redusere synligheten av fine linjer og ujevn hudtekstur og tone, på bare en uke.

• 92% var enige i at huden føltes levende og fornyet†
  • 92% var enige i at huden føltes mykere†
  • 92% var enige i at huden ikke flasset†

Basert på en amerikansk forbrukerstudie med 27 deltakere.

BRUK
Påfør jevnt over ansiktet etter rens, morgen og kveld. Masser forsiktig inn i huden med oppadgående bevegelser. For best resultat, bland og påfør med AGELESS 10% Phyto-Retinol Night Concentrate.

AGELESS Phyto-Retinol* Neck Cream kr699

En ren, vegansk hals- og dekolletekrem klinisk bevist å dramatisk redusere rynker på bare en uke.

• 91% var enige i at huden ikke flasset
  • 88% var enige i at utseendet på halsen og brystet ble forbedret
  • 86% var enige i at halsområdet føltes fastere
  • 84% var enige i at fine linjer og rynker på halsen og brystet så jevnere ut.

Basert på et amerikansk forbrukerstudie med 50 deltakere.

BRUK
Påfør jevnt over hals og dekollete etter rens, morgen og kveld. Masser forsiktig inn i huden med oppadgående bevegelser. For best resultat, bland og påfør med hudforsterkende Skinlongevity Long Life Herb Serum.

AGELESS Phyto-Retinol* Eye Cream kr599

Denne antiage øyekremen er klinisk bevist å dramatisk redusere synligheten av fine linjer, kråkeføtter, hevelser og misfarging på bare en uke.

• 91% var enige i at huden ikke flasset**
  • 89% var enige i at huden så lysere og mer glødende ut**
  • 89% var enige i at fine linjer og rynker så mykere ut**

**Basert på en uavhengig amerikansk forbrukerstudie med 56 personer.

BRUK
Bruk ringfingeren og klapp forsiktig inn øyekremen rundt øynene morgen og kveld. For best resultat, bland og påfør med Ageless 10% Phyto-Retinol Night Concentrate.

LANSERING
15. April 2021

OM BAREMINERALS
bareMinerals er “CLEAN WITHOUT COMPROMISING PERFORMANCE”. Alle produktene er fri for unødvendige
tilsetningsstoffer. Rene mineraler er hjertet i alle bareMinerals-produktene, og vi er utvilsomt dedikert til å holde tvilsomme ingredienser borte fra både huden din og miljøet. Etter to tiår i skjønnhetsindustrien fortsetter vi å levere effektive formler med unike sanseopplevelser. Vår rene mineralsminke og hudpleie er klinisk testet og vi får stadig gode anmeldelser og vinner priser. Good for everyone, good for the world. That’s
THE POWER OF GOOD.

FOR MER INFORMASJON:
Linda Christensen | linda.christensen@dermanor.no
@bareMinerals_Norge #bareMinerals #CleanBeauty

• Helse, sykepleie, legemiddel

Dermanor -Som partner brenner vi for en god relasjon og tillit i alle ledd. Du kan forvente deg ett samarbeid med ledende, profesjonelle varemerker som vi med omhu har håndplukket; bareMinerals, ELEMIS, Matis, Priori, Deciem, Skinbetter science, og Lipsmart. Med våre over 30 år i bransjen har vi bred erfaring og arbeider profesjonelt for å skape nye verktøy for økt kunnskap og økt salg. Vi vil sammen med våre partnere i hudpleiesalonger, SPA og parfymerier stå for økt kunnskap, kvalitet og service i vår bransje.

Dermanor har over 30 års bransjeerfaring og har i dag ca. 30 ansatte. Dermanor er et privat eiet selskap med solid økonomi og omsetningen i overkant av 100 millioner kroner.

Dermanor Norge er en del av Dermanordic, som er et ledende konsern innen det profesjonelle markedet med hovedkontor liggende på Billingstad utenfor Oslo. Konsernet ble etablert i 1987 og er i dag markedsledende innen profesjonell hudpleie og make up. Vi distribuerer våre merkevarer til Norge, Sverige, Danmark, Finland og Island. Konsernet omsetter for ca. 340 millioner kroner og har ca. 125 ansatte. Vi har kontorer i Oslo og Stockholm (for Sverige, Danmark og Finland) og et topp moderne logistikksenter, på over 3000 kvm, som ligger utenfor Stockholm.

Linda Christensen

Pressekontakt Brand Manager Buxom, bareMinerals + 47 45519949