Gå videre til innhold
Du treffer administrerende direktør Gøril Bergh i Drammen Helsepark på Innsikt 2022.

Møt oss på Innsikt 2022

Drammen Helsepark er en av partnerne bak Innsikt 2022. Du treffer oss på Bragernes torg under arrangementet onsdag 8. og torsdag 9. juni.

Bragernes torg skal fylles med utstillere og konferanser. Årets Innsikt er det andre i rekken. Bak står Næringsforeningen i Drammensregionen og partnere. Vi er av en dem.

– Innsikt er en viktig møteplass for næringslivet. Her møtes toneangivende bedrifter og offentlige aktører. Viktige saker om samfunnsutvikling, byutvikling og verdiskapning settes på kartet, sier daglig leder Gøril Bergh i Drammen Helsepark.

Arbeidene er startet

– Det er godt å være i gang med grunnarbeidene, sier Bergh. Hun planlegger åpning av første byggetrinn i 2025. Samme år åpnes det nye sykehuset på nabotomta.

– Vi skal etablere en samarbeidsarena for alle som setter pasienten i sentrum. Inn i helseparken ønskes aktører innenfor utdanning, forskning, lege- og helsetjenester, sykehotell og innovasjon og utvikling, sier Bergh.

Du kan treffe henne på utstillerplassen under arrangementet som starter 8:30 onsdag og varer til ettermiddagen torsdag.

Da kan du høre mer om status for helseparken. På Brakerøya er grunnarbeidene startet. Spunt er ferdigstilt for bygging av helseparkens ulike bygg.

Bygulv på 440 meter

Det skal settes opp syv bygg i en sammenhengende rekke på 440 meter langs sykehuset. På motsatt side er det direkte adgang til Brakerøya stasjon via en gangbro.

– Til helsebydelen på Brakerøya vil det komme over en halv million besøkende årlig. De skal finne gode tilbud på gateplan i helseparken, sier Bergh.

Visjonen er å etablere Europas mest komplette helse- og omsorgsklynge for utdanning, forskning, behandling og næringsutvikling innen helsesektoren.

Regions

Vår visjon er å skape Europas mest komplette helse- og omsorgsklynge for utdanning, forskning, behandling og næringsuvikling. Det nye sykehuset blir kraftsenteret i helseklyngen. Næringsliv, forskning og undervisning møtes for å utvikle fremtidens løsninger innen helse og omsorg nært sammen med pasientene.

Gøril Bergh

Pressekontakt Daglig leder +47 414 14 125

Mulighetenes arena

Drammen Helsepark AS bygger 85.000 kvadratmeter næring fordelt på syv bygg i skreddersøm for helserelatert virksomhet. Vår visjon er: Sammen om verdens beste folkehelse. Utbygging planlegges i flere trinn. Første byggetrinn skal ferdigstilles våren 2026. Selskapet eies av Bane NOR Eiendom AS.