Pressemelding -

En studie gjort av Compuware viser at 64 % av CIO/IT-ledere sin største bekymring er dårlig sluttbruker opplevelse ved bruk av Cloud/nettskytjenester

Undersøkelsen som ble utført av Research In Action omfatter intervjuer av 468 CIO/IT-ledere på en global skala. Resultatet viser at majoriteten av deltakerne (79 %) er bekymret for skjulte kostnader som er knyttet til Cloud/nettskytjenester.  Last ned undersøkelsen her.

Topp 3 bekymringer:

1.   Dårlig kunde opplevelse på grunn av høye responstider og nedetid.
2.   Høye responstider og nedetid vil gi misfornøyde kunder og dårlig rykte i markedet.
3.   Inntektstap grunnet høye responstider, nedetid og tregere feilsøking av Cloud/nettskytjenester.

IT-lederne i undersøkelsen rangerte Cloud/nettskytjenester som deres førsteprioriterte investering både i et langsiktig og kortsiktig perspektiv.  Integrasjon mellom private, hybride og offentlige Cloud/nettskytjenster kom frem som fokus område nr. 1 de neste fem årene.

«Med Cloud/nettskytjenster investering som nr. 1 er det tydelig at CIO/IT-ledere ser fordelen av smidigheten, fleksibiliteten og kostnadsreduksjoner med denne type tjeneste», sier Pål Christoffersen, Nordisk salgssjef i Compuware. «De har også rett i at tredje parts data som Cloud/nettsky applikasjoner ofte benytter kan påvirke bruker opplevelsen negativt. Cloud/nettsky applikasjoner innfører en ny type kompleksitet som vil kreve nye løsninger for å proaktivt identifisere sluttbrukeropplevde problemer og ikke minst kunne feilsøke og rette disse».

Undersøkelsen viser også at de fleste selskaper øker sin bruk av Cloud/nettskytjenester for å drifte sine applikasjoner, det er spesielt e-handels markedet som er største bruker.  81 % av alle de spurte enten brukte eller ville ta i bruk Cloud/nettskytjenester de neste 12 måneder.  Til tross for denne raske flytting av forretningskritiske applikasjoner til Cloud/nettskytjenester så benytter 73 % av de spurte eldre og utdaterte teknologier samt metoder for å analysere og overvåke sluttbruker opplevelsen. Faktum er at de fleste benytter oppetid som måltall fremfor sluttbrukeropplevde måltall som responstid, opplastningstid og interaksjonstid.

«Nå som Cloud/nettskyen oftere blir brukt til forretningskristiske applikasjoner, overrasker det meg at de fleste bedrifter ikke er proaktive, men venter på problemet for deretter å fikse det. Faktum er at de fleste tradisjonelle overvåkingssystemene ikke fungerer i Cloud/nettskyen. For å kunne effektivt og proaktivt analysere sluttbruker opplevelsen samt administrere disse må man ta i bruk nye løsninger som er skapt for dagens marked. Konsekvensene dersom dette ignoreres vil bli større og større med tiden etterhvert som mer og mer av applikasjonene blir flyttet til Cloud/nettskyen. De økonomiske konsekvensene knyttet til dårlig sluttbrukeropplevelse blir mer synlig nå enn tidligere etterhvert som mer og mer forretningskritiske applikasjoner blir flyttet til Cloud/nettskytjenester» sier Christoffersen»

Trykk her for å laste ned undersøkelsen. For å se YouTube videoen der Thomas Mendel diskuterer studien trykker du her.

Mer informasjon:
Carine Hvide Smith
Markedskoordinator
carine.hvide.smith@compuware.com
+4797637293  /  +4722125221

• Data, telekom, IT

• pål christoffersen
  • nettskytjenester
  • cio
  • cloud
  • ytelse

Compuware APM er den markedsledende løsningen for optimalisering av web, non-web, mobil, streaming og skyapplikasjoner. APM tilbyr markedets eneste enhetlige dekning av APM gjennom hele applikasjonsleveransekjeden. APM løsningene hjelper kunder å levere proaktive problemløsninger for å oppnå kundetilfredshet, øke time-to-marked for nye applikasjonsfunksjoner, samt redusere forvaltningskostnadene gjennom analyser og avansert APM automatisering.

Compuware APM har mer enn 4000 kunder verden over og er en av lederne i “Magic Quadrant for Application Performance Monitoring” fra Gartner. Blant annet Google, Facebook, Yahoo, LG, Logitech og Adobe er kunder.  46 av topp 50 Fortune 500 selskaper samt 12 av de 20 mest beskøkte websidene i USA er også kunder. For å lese mer om Compuwares lederrolle i APM markedet, trykk her.

Følg Compuware APM på:
•   Twitter - CompuwareAPM