Budapest overrasker i weekendtoppen, men London lokker mest i høst

De fleste av høstens weekendreiser går til London, Barcelona og Budapest, ifølge den siste statistikken fra nettreisebyrået ebookers. Budapest er den destinasjonen som øker mest sammenlignet med i fjor.

Blant høstens weekendreiser bestilles først og fremst klassikeren London, som ifølge ebookers’ siste bestillingsstatistikk er et reisemål som ligger trygt i toppen. Nest mest populært er Barcelona som i år klatrer opp flere plasser. Budapest, som ikke engang kom seg inn på topplisten i fjor, hopper rett inn på en tredjeplass.

- Vi ser en sterk interesse for Budapest. Gode flyforbindelser fra Oslo i kombinasjon med at vi kan tilby et enda større hotellutvalg i Budapest viser seg selvsagt i bestillingsstatistikken sier Björn Alvarsson, markedssjef for ebookers.

Berlin, som i fjor kunne skilte med andreplass, kan i år ikke regnes med i listens topp ti, og det kan heller ikke Oslo. I stedet tar ytterligere en nykommer plass på topplisten i form av København.

Ti-på-topp weekendreiser (2012-årets plassering i parentes)
1) London (1)
2) Barcelona (6)
3) Budapest (-)
4) New York (5)
5) Roma (10)
6) København (-)
7) Praha (4)
8) Dubai (7)
9) Amsterdam (3)
10) Paris (9)

Topplisten gjelder for pakketurbestillinger (fly + hotell) hos ebookers.no, fra 1. januar til 25. september med avreiser fra 25. september til 31. desember 2013.

For mer informasjon, vennligst kontakt:
Lina Rödin, Head of CRM & PR
+468-555 122 19
lina.rodin@ebookers.com

• Økonomi, finans

• toppliste
  • weekendreiser
  • london
  • budapest
  • reise
  • pakketurer
  • fly

ebookers Scandinavia AB består av ebookers.no, mrjet.se og mrjet.dk og er et av Skandinavias ledende nettreisebyråer med et stort tilbud av flybilletter, leiebiler, hoteller og pakkereiser. ebookers Scandinavia er en del av ebookers, med virksomhet i 12 europeiske land. ebookers inngår i den globale reiseaktøren Orbitz Worldwide (NYSE: OWW).