ebookers spisser iPad-appen Explorer

Ebookers slipper i dag en ny versjon av iPad-applikasjonen Explorer. Det dynamiske reisemagasinet, som automatisk skanner og henter det siste sosiale innholdet fra nettet, plukker nå også opp fersk informasjon om reisemål fra TripAdvisor og Foursquare. Tips og inspirasjon om reisemål og aktiviteter rundt om i verden kan nå presenteres i over 50 000 mulige kombinasjoner.

iPad-applikasjonen ebookers Explorer ble lansert i mai 2011. Appen er nominert til #1 Staff Favourite i Apple App Store i over 65 land og har dessuten vunnet flere utmerkelser innen kategoriene teknikk og reiser. Nå slippes en ny versjon av det dynamiske reisemagasinet.

Ebookers Explorer skanner nettet og henter det siste innholdet fra YouTube, Flickr, Twitter og blogger. Den nye versjonen er også integrert med TripAdvisor og Foursquare for å gi bedre informasjon om restauranter, attraksjoner og aktiviteter. Innbygde kart for hvert reisemålsøk gjør at innholdet nå presenteres i et enda mer oversiktlig magasinformat.

- Vi har virkelig sett frem imot å slippe denne vesentlig forbedrede versjonen av appen.  Explorer tilgodeser et fundamentalt behov når det gjelder reiser, nemlig inspirasjon, sier Björn Alvarsson, markedssjef for ebookers Norden.

Målet er at iPad-applikasjonen skal være en spennende og gratis måte å oppdage destinasjoner over hele verden på. Den absolutt siste informasjonen er tilgjengelig, uansett om det gjelder de 10 mest populære restaurantene i Roma eller den beste bussturen i New York.

- At innholdet plukkes fra sosiale mediekanaler, bidrar til at inspirasjonen kommer direkte fra familie, venner og reiseentusiaster over hele verden. Appen kompletterer våre bestillings-apper og mobilside perfekt, sier Björn Alvarsson.

Ebookers Explorer er utviklet i et samarbeid med Brand USA (DiscoverAmerica.com) og finnes tilgjengelig på engelsk, fransk, tysk og finsk i Apple App Store fra og med 30. oktober 2012.

Applikasjonen i Apple App Store: http://itunes.apple.com/no/app/ebookers-explorer/id431915790

Les mer: http://www.ebookers.no/mktg/ebookers-mobile#ebookersExplorer106

• reisemagasin