Göran Lindö - ny CEO i EcoOnline

Etter en grundig ansettelsesprosess er styret og hovedeierne Summa Equity og Viking Venture svært fornøyd med at Göran Lindö har takket ja til stillingen. Vi er overbevist om at Göran med sin brede ledererfaring og engasjement er den rette til å videreføre det som EcoOnline har bygget opp under Øyvinds utmerkede lederskap,» sier Kent Zehetner, styreleder i EcoOnline.

- EcoOnline har et attraktivt tilbud og forretningsmodell, samt sterk intern kompetanse og kultur som har gitt selskapet en ledende posisjon i Norden. Sikker håndtering av kjemikalier er ikke bare viktig fordi kundene må overholde europeisk lovgivning men EcoOnline bidrar også med en klar verdi for å sikre en attraktiv og trygg arbeidsplass for alle ansatte. Med det har EcoOnline gode muligheter til å vokse raskt i det spennende og voksende feltet rundt miljø, helse og sikkerhet. Derfor gleder jeg meg virkelig til å fortsette å utvikle EcoOnline og bringe selskapet til nye høyder,» sier Göran Lindö som tilrer stillingen 1. mai 2018.

- Summa Equity og Viking Venture ønsker å takke Øyvind for den enestående jobben han har gjort og vi er svært fornøyd med at han fortsetter i selskapet som VP New Customers og som aksjonær» sier Christian Melby, Partner i Summa Equity.

For mer informasjon er du velkommen til å kontakte:

Kent Zehetner, styreleder, EcoOnline, +47 91813762

Göran Lindö, påtroppende CEO, EcoOnline, +47 45200660

Øyvind Robert Thorsen, avtroppende CEO, EcoOnline, +47 90824055

Christian Melby, Partner, Summa Equity, +47 95813277

Om Summa Equity

Summa Equity ble etablert i 2016 av partnere med en felles visjon om å bygge opp ett ledende spesialisert private equity selskap i det nordiske SMB-markedet. Selskapet skal finne investeringsmuligheter innenfor ulike megatrender som forventes å gi langsiktig vest. Selskapet fokuserer på sektorer innenfor fire megatrenddrevne områder: ressursknapphet, effektiv energiutnyttelse, demografiske endringer og teknologidrevne virksomheter. Summa Equity stengte sitt første fond i februar 2017 med investeringsforpliktelser på 4,5 milliarder svenske kroner.

Om Viking Venture

Viking Venture er et ledende nordisk venturefond som fokuserer på B2B programvareselskaper som baserer sin forretningsmodell på regelmessige inntekter. Viking Venture har investert i mer enn 40 bedrifter og har over 1,7 milliarder kroner under forvaltning. Selskapet har kontorer i Trondheim og London. Mer informasjon på www.vikingventure.com

• Kjemisk industri

• kjemikaliedokumentasjon
  • kjemikalieinformasjon
  • sikkerhetsdatablad
  • kjemikalier
  • programvare
  • ecoonline

Om EcoOnline

EcoOnline er et IT-selskap som utvikler SaaS programvare med fokus på å gjøre håndtering og dokumentasjon av kjemikalier så brukervennlig og lønnsom som mulig. Selskapet ble etablert i år 2000 med hovedkontor i Tønsberg. I dag består selskapet av 95 ansatte, fordelt på kontorer i Norge, Sverige, Danmark og Finland. Selskapet er i sterk vekst, med 30% økning i driftsinntekter i 2016.