BRUGAL

Brugal ble grunnlagt i 1888 av Andres Brugal i Puerto Plata, Den Dominikanske Republikk.Han var født spanjol og hadde som sitt store mål å produsere den fineste karibiske rom – han lyktes.Hans ekspertise har gått i arv til 5 generasjoner i Brugal familien.Det som kjennetegner Brugal er den autentiske og distinkte tørre stilen. Den er perfekt balansert og kombinerer veldig bra som komponent i drinker.

Rom nr. 1 i Karibien

Rom nr. 1 i Spania

Rom nr. 3 i verden

BRUGAL SIGLO DE ORO

Brugal Siglo de Oro er en limited edition som kun lanseres 1 gang i året. Det er ikke alltid vi klarer å få denne utgaven til Norge; vi har nå fått tak i 60 flasker.Denne ultra premium rom er et resultat av en dobbelt lagring og modningsprosess.Kvaliteten er satt sammen av et utvalg fat med lagring opp til 8 år på medium brente amerikanske eikefat.Denne eksklusive blenden returneres deretter tilbake til fatene for en annengangs modning, fortsatt på amerikanske eikefat, for ytterligere 8 år.

Farge: Dyp gyllen farge, rik konsistens

Lukt: Innsmigrende aroma av eik og tørkede frukter

Smak: Søt, bløt, lett oljet, svært kompleks i ganen. Flytende aromaer av karamell og bitter sjokolade med en distansert touch av røyk.

Lang og meget hyggelig ettersmak med en krydret finish.

MERK! Denne er kun tilgjenlig for restaurantmarkedet.

VECnr. 131495

EPDnr. 2734309

VECpris 744,42

Kategorier

Edrington Norway (tidligere Maxxium Norge)er heleid av The Edrington Group. The Edrington Group er Skottlands ledende internasjonale premium brennevinsselskap, mest kjent for å produsere The Famous Grouse som er den mest solgte whiskyen i Skottland de siste 30 årene. The Edrington Group er privateid og har hovedkontor i Glasgow. De har over 850 ansatte i Skottland og 1100 i den Dominikanske Republikk. The Edrington Group er kontrollert av en veldedighetsorganisasjon, The Robertson Trust.

Vi representerer blant annet følgende varemerker: The Famous Grouse,The Macallan, Highland Park, Laphroaig, The Glenrothes, Cutty Sark, Teacher's, Rémy Martin, Courvoisier, Jim Beam, Maker's Mark, Canadian Club, Kilbeggan, Stolichnaya, Larios, Bokma, Sauza, Brugal, Cruzan, Mount Gay, Xanté, Heering, Pisang Ambon, Vaccari, Cointreau, Galliano, Bols, Drambuie, Passoa, Sourz, Harvey's, Metaxa, Piper-Heidsieck, Charles Heidsieck.

Julie Skui

Pressekontakt Trade Marketing Manager +47 99422956

What do you want to be famous for?

Edrington Norway (tidligere Maxxium Norge) er heleid av The Edrington Group. The Edrington Group er Skottlands ledende internasjonale premium brennevinsselskap, mest kjent for å produsere The Famous Grouse som er den mest solgte whiskyen i Skottland de siste 30 årene. The Edrington Group er privateid og har hovedkontor i Glasgow. De har over 850 ansatte i Skottland og 1100 i den Dominikanske Republikk. The Edrington Group er kontrollert av en veldedighetsorganisasjon, The Robertson Trust.

Vi representerer blant annet følgende varemerker: The Famous Grouse,The Macallan, Highland Park, Bowmore, Laphroaig, The Glenrothes, Cutty Sark, Teacher's, Courvoisier, Jim Beam, Maker's Mark, Canadian Club, Kilbeggan, Larios, Bokma, Sauza, Brugal, Pisang Ambon, Midori, Vaccari, Galliano, Bols, Sourz & Piper-Heidsieck.

Edrington Norway
Rådhusgata 30b