Pressemelding -

EET Europarts satser videre på Smart Home-løsninger med distribusjonsavtale med Fibaro

Som et ledd i strategien om å bli Nordens ledende distributør innen Smart Home, har EET Europarts nettopp inngått avtale med Fibaro.

"Vi har et klart mål om å være ledende i Smart Home-kategorien. Det vil si at vi kan levere produkter, som ikke bare er vanlige gadgets, men er smarte og kan kommunisere sammen i et større økosystem som for eksempel Apple HomeKit, Google Assistant og Amazon Alexa. Et Smart Home-produkt fra EET Europarts skal både levere komfort og medføre besparelser. Med det utgangspunktet mener vi at Fibaro passer perfekt inn i vår eksisterende portefølje, og vi gleder oss veldig til det kommende samarbeidet, hvor vi skal spre Fibaros produkter i det nordiske markedet," sier salgsdirektør Allan Friis, EET Europarts Retail.

Fibaro produserer Smart Home-produkter av svært høy kvalitet, både når det gjelder sensorer og reléer. Sortimentet innen sensorer består blant annet av Motion Sensor, Flood Sensor, Door/Window Sensor og CO Sensor. På relé-siden finnes produkter som Wall Plug og Switches.

"Kjennetegnene til Fibaro-produktene er at alle passer til Apple HomeKit, som er kjent for både topp intelligens og sikkerhet. Til slutt, alle produktene leveres i et utrolig delikat design, som gjør de velegnet for det nordiske markedet der estetikken i hjemmet er høyt prioritert," sier Allan Friis.

Distribusjon:
EET Europarts er distributør av Fibaros produkter. For ytterligere informasjon om distribusjon, forhandlere og forhandling i Norge kan EET Europarts kontaktes på tlf. 22 91 95 00.

• Data, telekom, IT

• sensor
  • forbrukerelektronikk
  • trådløst
  • fibaro
  • eet europarts
  • distribusjon
  • smarthome
  • smart
  • wifi
  • hjem
  • hjemmelektronikk

EET Europarts har i dag rundt 500 ansatte i 24 land. Vi har mer enn 26 år i bransjen og har oppnådd en vekst vesentlig høyere enn gjennomsnittet. Er i dag den største pan-europeisk distributør av deler og tilbehør til datamaskiner og skrivere.

EET Europarts er distributør for en rekke ledende merker som HP Inc., Hewlett Packard Enterprise, Lenovo, MicroConnect, MicroBattery, Ubiquiti Networks, HP Procurve, Cisco, Synology, Qnap, B&O Play, Loewe, Podspeakers, Kensington, tado, Apple, eSTUFF, Incipio, Griffin, MicroSpareparts Mobile, Axis, Hikvision, Bosch, MicroView, Milestone, NEC, Philips, EPSON, VivoLink, Airtame, Zebra, Honeywell, Star Micronics, Datalogic, Datamax og mange flere.

Reidar Stensæter

Sales Director 22 91 95 38