Stor etterspørsel etter fiberbredbånd!

I sommer er det flere enn noengang som venter på fiberbredbånd fra Eidsiva bredbånd. Den som venter på noe godt, venter aldri forgjeves!

De som allerede har valgt Eidsiva bredbånd har gjort et godt valg og kan lene seg tilbake i hengekøya. Av og til tar det litt tid fra bestillingen er gjort til man kan surfe på nett, se serier på Netflix og jobbe hjemmefra med lynets hastighet.

- Vi prøver å få til den beste utbyggingsprosessen og tar hensyn til så mange faktorer som mulig. Noen ganger tar ting litt mer tid, men det skal være en fordel for de som har bestilt, som at vi graver minst mulig i hagene når vi først graver. Kan vi legge strøm og fiber i samme prosess er jo det best for både kunden og plenen, sier direktør for leveranse, Tom Caspersen.

Lokal

Andre steder er det andre ting som påvirker hvor lang tid en utbygging tar, som lokale forhold.

- Plutselig dukker det opp uforutsette ting vi må ta hensyn til, men utbyggingsprosessen går sin gang selv om man ikke ser gravemaskinen. Vi jobber for at utbyggingen skal gå så fort og skånsomt som mulig, og har kunden først gjort et valg skal han være trygg på at det er det riktige. Eidsiva bredbånd er en lokal og trygg leverandør, vi er naboen din, den du møter i matbutikken eller ute med hunden, vi sponser lokale lag og foreninger og er en del av Innlandet, understreker Caspersen, Han mener også at lokalkunnskapen og den lokale tilhørigheten er viktig for kundene.

Stor pågang

- Det er ekstremt stor etterspørsel etter fiber, og det er mange som ønsker seg enda raskere enn i dag. Vi er glade over å få være de som leverer dette, enten kunden bor i by eller bygd. Nettet skal være like raskt i Follebu og Flisa som i Oslo, lover Caspersen. I dag er det til enhver tid mellom 35 og 45 pågående utbyggingsprosjekter i regionen. Innen året er omme har over 25.000 husstander og bedrifter fiber fra Eidsiva bredbånd i veggen.

- Vi stopper aldri utbyggingen på et felt vi har sagt vi skal bygge ut. Har vi sagt at vi kjæm, så kjæm vi!

• fiberutbygging
  • fiberbredbånd