Elkjøp fortsetter satsingen på gaming: - Vi blir med Nordavind over til 00Nation

De siste tre årene har Elkjøp vært en av hovedpartnerne til esportlaget Nordavind, som nå bytter navn til 00Nation og samtidig utvider satsningen.

Gamingansvarlig Daniel Faldmo i Elkjøp Norge, er mildt sagt entusiastisk over samarbeidet som nå løftes ytterligere og fortsetter.

- Det er med stor glede og entusiasme vi blir med videre på denne reisen de har hatt helt fra starten som Nordavind, og nå over til 00Nation. Overgangen de har hatt fra å være en ren e-sportssatsing til og nå spille på flere strenger innen digital populærkultur for unge igjennom blant annet artister, idrettsprofiler, skuespillere og kunstnere - med gaming i sentrum som binder det hele sammen - er svært spennende, sier Faldmo.

Skal spille hverandre gode

Elkjøp og 00Nation er begge mer enn klare for samarbeidet som er på trappene.

- Vi har hatt et enormt godt og ikke minst morsomt samarbeid med Elkjøp siden vi først etablerte partnerskapet tilbake i 2019, i en tid hvor e-sport & gaming var ukjente begreper for mange. Gjennom det siste året har vi tatt steget fra å være en en renspekket sportssatsing innenfor elektronisk sport, til å ta en større posisjon, innenfor de største kulturelle vertikalene som driver de unge i dag – hvor gaming er kjerneelementet som binder det hele. Det er med stor glede & ydmykhet at vi fortsetter det gode samarbeidet de neste årene sammen med Elkjøp, sier Steffen Willumsen, Kommersiell leder for 00Nation.

Gaming – en viktig del av veien videre

- Vi ser at en stadig større andel av våre kunder bryr seg om og er interessert i gaming og det er lite som tyder på at den trenden ikke skal fortsette også i tiden fremover. Gaming er og blir en viktig del av veien videre for oss i Elkjøp, og med dette samarbeidet skal vi ikke bare smelle en logo på en drakt og si oss fornøyde. Vi skal være en positiv bidragsyter i det norske gamingmiljøet, derfor føler vi det var både enkelt og veldig naturlig å forlenge samarbeidet med 00Nation som deler mange av de samme verdiene og visjonene om hvordan vi kan jobbe, ikke bare for og med hverandre – men også for noe større sammen, forteller Faldmo.

• Kunst, kultur, underholdning

Elkjøp Norge omsatte varer og tjenester for over 15,15 milliarder kroner i regnskapsåret 2020/2021.

I Norge har vi i dag 153 butikker fordelt på egeneide butikker og Franchiseeiere.

I Elkjøp Norge er vi over 3000 ansatte i Elkjøp-konsernet, som er eid av britiske Currys - en av Europas største forhandlere innen forbrukerelektronikk.

Konsernet har etablert detaljvirksomhet i Norge, Sverige, Danmark, Finland, Island, Grønland og på Færøyene.