Elkjøp lander ny stor kontrakt med SpareBank1

Elkjøp har i løpet av de seneste årene satset stort på bedriftsmarkedet og sikret seg i 2017 det som var deres største bedriftskontrakt noensinne med SpareBank1. Nå fornyes avtalen med inntil fem nye år.

– Dette er fantastiske nyheter for oss, og vi ser frem til et godt og gjensidig utviklende samarbeid med SpareBank1 også fremover, sier Vegard Reknes Bjerkvik, øverste leder for bedriftsavdelingen til Elkjøp Norge om den nye kontrakten.

Den nye avtalen med SpareBank1 på mobiltelefoner løper over de neste tre årene, med mulighet for prolongering til fem år, og har en ramme på mellom 20 og 25 millioner kroner per år. Kontrakten ble vunnet frem i en anbudskonkurranse, der Elkjøp nok en gang stod igjen som vinnerne etter flere runder med forhandlinger og presentasjoner av ulike løsninger.

Ute etter mer bærekraftige løsninger

- Dette er en strategisk viktig avtale for Elkjøp, både for å vise markedet at vi kan levere på avtaler i denne størrelsen, men også utfordre oss selv til å finne stadig bedre og mer bærekraftige løsninger for alle våre kunder, fortsetter Bjerkvik.

Kontrakten, som omfatter leveranse av mobiltelefoner med tilbehør og tjenester til hele SpareBank1-alliansen, har som intensjon å forlenge produktenes levetid ved å tilby tjenester som utvidet garanti og leasing.

Blant de avgjørende faktorene for at valget til slutt falt på Elkjøp finner man også det store butikknettet, som sørger for at elektronikkgiganten både kan levere lokale løsninger og store volum til konkurransedyktige priser.

• Arbeidsliv

• mobiltelefon
  • elkjøp bedrift
  • b2b

Elkjøp Norge omsatte varer og tjenester for over 15,15 milliarder kroner i regnskapsåret 2020/2021.

I Norge har vi i dag 153 butikker fordelt på egeneide butikker og Franchiseeiere.

I Elkjøp Norge er vi over 3000 ansatte i Elkjøp-konsernet, som er eid av britiske Currys - en av Europas største forhandlere innen forbrukerelektronikk.

Konsernet har etablert detaljvirksomhet i Norge, Sverige, Danmark, Finland, Island, Grønland og på Færøyene.