​​Julegavehjelp på tampen: Presangene til de som har alt

Et klassisk julegaveproblem er å finne noe til de som tilsynelatende har alt. Elkjøp har svaret!

- Hvert år får vi det samme spørsmålet mange ganger: Hva skal jeg kjøpe til en som har alt? Derfor har vi laget en egen liste over anbefalte produkter av denne typen i år, sier administrerende direktør i Elkjøp Norge, Atle Bakke.

Listen innholder både typiske Elkjøp-produkter og mer ukjente varianter.

- Dette er en blanding av produkter som har blitt kåret til årets julegave og produkter du kanskje ikke visste fantes hos Elkjøp. Vi vet at elektronikk er på topplista over de gavene nordmenn ønsker seg til jul hvert år. I tillegg har vi et så stort utvalg hos oss at du garantert finner noe som kan glede alle - uansett kjønn og alder, sier Bakke.

Usikker på hva du skal kjøpe til jul? Prøv Elkjøps julegavehjelper!

Her er 15 anbefalte Elkjøp-gaver til de som har alt:

1. Skosåle med oppvarming via USB: Aldri mer kalde føtter! Sålene varmes opp via USB, og så er det bare å legge dem i skoene.

2. WheeMe Koserobot: En liten personlig massør på størrelse med en håndflate. Navigerer seg rundt på kroppen på fire hjul.

3. Chromecast: For alle som ikke har Smart-TV – denne tommelfingerstore dingsen kan gjøre TV-en din smartere for bare noen hundrelapper. Kobles rett i TV-en og gir mulighet til å strømme innhold som serier og filmer.

4. Ariete pølsemaskin: Et lite gatekjøkken hjemme hos deg selv. Varmer opp to pølser og brød. (Sjekk også lillebroren fra Ariete som lager popcorn!)

5. Mini-brannslukkeren Mangiafuoco: Den norske oppfinnelsen veier 470 gram, varer lenger enn pulverapparatet og lager ingen skader i rommet ved slukking. Et tilleggsprodukt som kan brukes i huset, bilen på hytta, i båten osv.

6. Jawbone aktivitetsmåler: En smart gave for den sunne. (Eller den som vil bli sunn etter jul…) Armbåndet kan holde oversikt over daglig aktivitet og måle søvnkvalitet. Du kan også legge inn informasjon om hva du spiser og holde styr på alt sammen i en app.

7. Witt Grillbot: Det er aldri feil å la en robot gjøre vaskejobben for deg. Denne rengjør grillen, så du er klar for ny sesong. (Sjekk også ut robot-støvsugeren, -gulvvaskeren og -vindusvaskeren)

8. Trådløse hodetelefoner, Powerbeats 2: Vanntette, trådløse og lette hodetelefoner – perfekt for alle som vil ha musikk på øret når de er i aktivitet. Fungerer også som handsfree.

9. OBH Nordica Pizza Dragon: Din egen pizzaovn på kjøkkenet. Du kan tilberede både hjemmelaget- og ferdigpizza. Kåret til årets kjøkkenprodukt i Elektronikkbransjens ”Årets julegave”, og fikk terningkast seks på DinSide.no.

10. Philips Steam&Go: Aldri har det vært enklere å stryke. Damppistol som fjerner skrukker på alle typer plagg uten behov for strykebrett. Kåret til årets småelektriske produkt i Elektronikkbransjens ”Årets julegave”.

11. DAB-radioen Juice by Sandstrøm: Stilig radio som gir deg DAB+ og FM, kan brukes som høyttaler om du vil koble til for eksempel mobiltelefonen. Har batterikapasitet på 30 timer. En bærbar fest.

12. C3 Pasta Basta: Helautomatisk pastamaskin som gjør at du kan lage deilig pasta hjemme på bare 10 minutter. Tilbehør til å lage seks ulike typer, samt oppskriftsbok følger med.

13. TefalFreshExpress Cube&Stick foodprosessor: Strimler alt som skal strimles, kutter alt som skal kuttes – til og med i terninger. Perfekt taco, salat, pommes frites eller hva du måtte ønske, på rekordtid.

14. MeTime fotmassasje: Effektiv massasje for slitne føtter fra en maskin i kompakt størrelse.

15. Dronen DJI Phantom 2 quadcopter: Hvor gøy er det ikke å kjøpe en drone til noen til jul? Ta fantastiske bilder eller film fra fugleperspektiv. (Sjekk også storebror DJI Phantom Vision 2+ quadcopter!)

Julegavehjelper på nett

- Elkjøps medarbeidere har som alltid forberedt seg maksimalt på å hjelpe folk med å finne de beste julegavene. I år har vi også spurt folket til råds for å finne de beste tipsene, forteller Bakke.

Elektrokjeden har nemlig gått forskningsmessig til verks denne julen.

- Vi har spurt 10.000 nordmenn hva de ønsker seg under treet, og lansert en egen julegavehjelper på nettsidene våre, basert på svarene. Er du usikker på hva du skal kjøpe til noen, er dette et glimrende sted å starte, tipser Bakke.

• julegavehjelperen
  • atle bakke

Elkjøp er et av Nordens største handelsforetak innen forbrukerelektronikk og elektriske husholdningsapparater, og omsatte for NOK 26,9 milliarder i regnskapsåret 2013/14. Driftsresultatet var NOK 1.146 millioner.

Konsernet har etablert detaljistvirksomhet i Norge, Sverige, Danmark, Finland, Island og på Færøyene, med hovedforankring rundt stormarkedskonseptet.

Alle de 285 varehusene i Norden får i hovedsak sin vareforsyning fra egen distribusjonsvirksomhet, med sentrallager i Jönköping på 100.000 kvadratmeter.

Ca 9.200 ansatte er sysselsatt i Elkjøp-konsernet, som er eid av britiske Dixons Carphone - en av Europas største forhandlere innen forbrukerelektronikk.