Hvem ønsker du å jobbe for? – Møt energiselskapene som tilbyr deg jobb

ENERGIDAGEN 2016 – EnergiKontaktens viktigste samlende arena for samspillet mellom energisektoren og Energi- og miljøstudiet ved NTNU.

På Energidagen 2016 vil studenter, fagmiljø og næringsliv møtes for å utveksle erfaring, kunnskap og inspirasjon. Bedrifter vil ha mulighet til å profilere seg, samt delta på spennende foredrag og møte høyt motiverte og ambisiøse studenter.

Årets hovedtema: Forskningssentre for miljøvennlig energi (FME)

Stor interesse for E-COs stand, et av bransjens mange toneangivende selskaper du vil møte på Energidagene 2016Energidagene /Efiks 2015: Stor interesse for E-COs stand, et av bransjens toneangivende selskaper som stiller opp for å møte studentene under Energidagene på NTNU.

I 2016 tildelte Forskningsrådet åtte nye forskningssentre for miljøvennlig energi (FME). Disse skal bidra til å redusere klimagassutslippene nasjonalt og internasjonalt, bruke energi mer effektivt og øke produksjonen av fornybar energi. En viktig oppgave er å vise frem resultatene av forskningen og bidra til en kunnskapsbasert debatt om miljøvennlig energi.

FME-ordningen skal styrke og videreutvikle samarbeidet mellom fremragende forskningsmiljøer, næringsliv og forvaltning innenfor miljøvennlig energi. De gode økonomiske betingelsene og varigheten til hvert enkelt senter gir økte muligheter til å få fram svært viktige resultater innenfor energi- og klimaområdet som også kan utnyttes til verdiskapning i næringslivet.

Sentrene dekker områdene vannkraft, smarte strømnett, energieffektiv industri, miljøvennlig transport, CO2-håndtering, solceller, biodrivstoff og nullutslippsområder i byene. Totalt er det bevilget ca. 160 millioner kroner i året til forskningssentrene for miljøvennlig energi.Energidagene /Efiks 2015: Mange studenter var innom Nexans stand under Energidagene på NTNU.

På Energidagen 2016 får du muligheten til å bli bedre kjent med tre av de nye forskningssentrene. Du får høre foredrag fra Norwegian Research Centre for Hydropower Technology (HydroCen), Centre for intelligent electricity distribution (CINELDI) og The Research Centre on Zero Emission Neighbourhoods in Smart Cities (ZEN).

Program: 27. oktober 2016 (mer info)

09:00 Registrering

10:00 Åpning

Presentasjoner av tre nye Forskningssentre for fornybar energi (FME)

10:20 Norwegian Research Centre for Hydropower Technology (HydroCen)
Senterleder Hege Brende, HydroCen / NTNU

10:40 Centre for intelligent electricity distribution- to empower the future Smart Grid
Senterleder Gerd Kjølle, CINELDI / SINTEF Energi

11:00 The Research Centre on Zero Emission Neighbourhoods in Smart Cities (ZEN)
Arbeidspakkeleder Birgit Risholt, ZEN / SINTEF Byggforsk

11:20 NTNUs satsing på Energi og utdanning av kloke hoder Prorektor Johan E. Hustad, Direktør ved NTNUs tematiske satsningsområde Energi

11:40 Prisutdelinger (Grønerstiftelsens pris og EMILs foreleserpris)

11:50 – 12:30 Lunsj og besøk hos utstillerne

11:50 – 16:00 Stands og utstillinger i Glassgården

12:30 – 20:00 Speedintervjuer.

*Med forbehold om endringer i programmet.

Mer info: http://www.ntnu.no/energikontakten/

• #fornybar