Hyundai klargjør sine gravemaskiner for Engcons tiltrotatorer

Hyundai klargjør sine gravemaskiner for Engcons tiltrotatorer

I forbindelse med verdens største maskinmesse Bauma 2019 kunngjorde Hyundai Construction Equipment i Europa (HCEE) at de vil begynne å fabrikkmontere Engcons trinnløse proporsjonalstyresystem DC2 på sine gravemaskiner. Beslutningen innebærer at Hyundais gravemaskiner blir klargjort for å utstyres med Engcons tiltrotatorer.
– Vi er selvsagt glade for å bli prioritert leverandør, sier Krister Blomgren, adm. dir. i Engcon.

Den første modellen av en Engcon-utstyrt gravemaskin ble vist frem under Bauma 2019. Engcons styresystem DC2 og MIG2-spaker vil bli integrert direkte i gravemaskinene for å gjøre det lettere å koble til Engcons tiltrotator.

– Vi er både glade og stolte over at Hyundai har valgt nettopp oss til å gjøre gravemaskinene klare for tiltrotator. Det er gøy å se hvordan flere og flere produsenter ser mulighetene med produktene våre og hvor mye de kan effektivisere gravemaskinene deres. I enkelte situasjoner kan en tiltrotator effektivisere gravearbeidet med opptil 50 prosent, sier Krister Blomgren, adm. dir. i Engcon.

Til å begynne med vil Hyundais gravemaskiner, med fabrikkmontert Engcon-utstyr, komme på det europeiske markedet, men målet er å tilby løsningen over hele verden.

– Det virker smart å begynne på det europeiske markedet. Europa er på mange måter allerede klar for selve teknologien, men det er også nærmere oss her i Sverige, slik at vi enklere kan bistå Hyundai i de innledende fasene av samarbeidet, sier Krister Blomgren.

Hyundai kommenterer beslutningen:

– Vi ser et enormt potensial i Engcons tiltrotatorer, da de forenkler og effektiviserer arbeidet. Derfor valgte vi å integrere denne løsningen i våre maskiner, sier Peter Sebold, produktspesialist i HCEE.

engcon er verdensledende produsent av tiltrotatorer (gravemaskinens håndledd) og tilhørende redskaper som øker gravemaskinens fleksibilitet, presisjon og sikkerhet. Med kunnskap, engasjement og høyt servicenivå skaper vi fremgang for våre kunder.

engcon er et større konsern bestående av morselskapet engcon Holding AB med hovedkontor i Strömsund i Sverige. I tillegg har 9 salgsselskaper ansvaret for salget i sine respektive markeder Sverige, Norge, Finland, Danmark, England, Tyskland, Frankrik, Nederland og Nord-Amerika (USA og Canada), og engcon International har ansvaret for de øvrige markedene. I 2017 hadde engcon-gruppen ca. 250 ansatte og en omsetning på ca. 1000 MSEK. engcon ble grunnlagt i 1990. www.engcon.com

engcon – verdensledende produsent av tiltrotatorer

Vi er engcon, et nordsvensk selskap bygget og drevet av folk som legger hjertet og sjelen i å endre gravebransjen. Fra første dag har virksomheten bygget på et nært forhold til sluttbrukerne av produktene, slik at vi kan bidra til å optimalisere arbeidshverdagen.
engcon ble grunnlagt av Stig Engström i 1990, og selskapet begynte umiddelbart å utvikle den nå verdensledende engcon-tiltrotatoren.
VÅR VISJON
Change the world of digging - Endre gravebransjen
VÅR FORRETNINGSIDÉ
Som uavhengig produsent og leverandør av avanserte fester for gravemaskiner
hjelper vi graveselskaper over hele verden med å skape tryggere arbeidsplasser, optimalisere ressursene og oppnå økt lønnsomhet.
VÅRT OPPDRAG
Å bli verdens ledende uavhengige produsent av avanserte fester for gravemaskiner over hele verden.