Betal trygt, enkelt og kontaktløst

Betal trygt, enkelt og kontaktløst

Kombinasjonen av digital utvikling, lovverk og endringer i kunders bruksmønster har gjort 2020 til et godt år for kontaktløs betaling. Ved kontaktløs betaling slipper du å berøre terminalen mer enn nødvendig. Denne utviklingen har vært med på å begrense antall fysiske berøringspunkter i forbindelse med den pågående Covid-19-pandemien.

Kontaktløs betaling har blitt den nye normen, og det er lite som tyder på at dette kommer til å endre seg i nærmeste framtid. Betalingspreferanser endrer seg i takt med den teknologiske utviklingen, lovverk og retningslinjer fra finansinstitusjoner.

I dagligvarebutikker vil det fra i år være obligatoriske å støtte kontaktløs betaling, og det er forventet at andre utsalgssteder kommer til å følge etter.

Med kontaktløse betalingskort slipper du å taste PIN-kode ved beløp under 500 kroner. Bare hold kortet inntil terminalen merket med symbolet for kontaktløs betaling, og betalingen gjennomføres.

Les mer om kontaktløs betaling.

Kategorier

Entercard Group er et skandinavisk selskap som leverer smarte betalings- og finansieringsløsninger til 2 millioner kunder. Entercard ble etablert i 2005 som et joint venture mellom Swedbank og Barclays Bank. Vi tilbyr kredittkort og forbrukslån tilpasset kundenes behov, både i samarbeid med banker, organisasjoner og forhandlere, og gjennom vårt eget forbrukermerke re:member. EnterCard har 450 ansatte fordelt i Stockholm, Oslo, Trondheim og København.