Norsk kredittkort først i Europa med fingeravtrykk-id i app

Norsk kredittkort først i Europa med fingeravtrykk-id i app

Med ett enkelt fingeravtrykk kan re:member kunder med en iPhone logge seg inn og sjekke saldo,  sin tilgjengelige kjøpsgrense, kontrollere alle transaksjoner, søke om økt kreditt og overføre penger til sin bankkonto.

-Vi er stolte av å være først ute med fingeravtrykkinnlogging, men først og fremst handler dette om enklere og sikrere bruk for kunden, sier Henning Holtan, administrerende direktør i EnterCard Norge. EnterCard er spesialisert på kredittkort og forbrukslån og re:member er selskapets egen merkevare.

Det er TouchID, fingeravtrykkleser- teknologien fra Apple som brukes i iPhone 5S, iPhone6 og iPhone 6+ som tas i bruk i den nye appen. Det er samme teknologi som brukes ved kjøp i ApplePay. Implementeringen av TouchID gjør også appen sikrere ettersom kunden logger inn med biometri istedenfor med en PIN-kode.

re:member er en av de  største frittstående merkevarene som er spesialisert på kredittkort og forbrukslån i Norge .

EnterCard er et nordisk selskap som leverer smarte betalings- og finansieringsløsninger til 1,7 millioner kunder. EnterCard ble etablert i 2005 som et joint venture mellom Swedbank og Barclays Bank. Vi tilbyr kredittkort og forbrukslån tilpasset kundenes behov, både i samarbeid med banker, organisasjoner og forhandlere, og gjennom vårt eget forbrukermerke re:member. EnterCard har 400 ansatte fordelt i Stockholm, Oslo, Trondheim og København.