Økt sikkerhet gjennom sterk kundeautentisering

Økt sikkerhet gjennom sterk kundeautentisering

Mange av våre kunder opplever nå at de oftere må bruke BankID og pinkode når de betaler med våre kredittkort. Dette skjer fordi vi øker sikkerheten og dermed minsker risikoen for svindel.

BankID og pinkode er regnet som sterk kundeautentisering, og med innføringen av EUs betalingsdirektiv, PSD2, ble dette er krav for flere betalinger.

For at vi skal kunne vite att hvem som står bak betalingen trenger vi en form for autentisering. Vi ber altså våre kunder om å bekrefte at de er den de utgir seg for å være. En sterk kundeautentisering er når flere komponenter (noe du kan, noe du er, noe du eier) brukes som uavhengige kriterier for identifisering. Dette er med på å beskytte kundene mot svindel.

Les mer om sterk kundeautentisering

EnterCard Group er et skandinavisk selskap som leverer smarte betalings- og finansieringsløsninger til 2 millioner kunder. EnterCard ble etablert i 2005 som et joint venture mellom Swedbank og Barclays Bank. Vi tilbyr kredittkort og forbrukslån tilpasset kundenes behov, både i samarbeid med banker, organisasjoner og forhandlere, og gjennom vårt eget forbrukermerke re:member. EnterCard har 450 ansatte fordelt i Stockholm, Oslo, Trondheim og København.