Ny akryl som ikke gulner eller sprekker

Den nye produktserien til ESSVE passer til flere bruksområder, med akryl fra 5mm til 25mm fleksibilitet. De har en unik elastisitet og tåler bevegelser mellom ulike materialepå en helt ny måte. Alle produktene er overmalbare og Akryl Flex 15% og 25% finnes i flere NCS-farger. - Vår nye akrylserie er laget spesielt for håndverkere og malere som vil ha perfekt akryl fra start, og på den måten unngå klager og dyre gjenbesøk hos kunden. Med vår nye produktserie kan profesjonelle håndverkere jobbe raskere, penere, mer holdbart og lønnsomt, sier Netskar.

Miljøvennlig og holdbar over tid
Ifølge Netskar er den nye akrylen til ESSVE gjort elastisk uten tilførsel av tilsetningsstoffer. Med de nye kravene fra både norske myndigheter og kundene våre har det vært viktig for oss å lage et produkt som tilfredsstiller strenge miljøkrav. Dessverre finnes det produkter på markedet som er laget med hjelp av mykgjørende og miljøfarlige ftalater, noe som også fører til at fugen sprekker og misfarges over tid. Den nye akrylen til ESSVE garanterer et miljøvennlig og godt sluttresultat, og som holder over tid, sier Netskar.

Likte nykomlingen
En av de som allerede har testet og likte den nye akrylserien til ESSVE daglig leder og snekker Robert Ekeberg hos Eksakt Bygg AS. – Det frustrerer mange kunder når de opplever at kort tid etter at de har malt en leilighet så dukker det opp striper i hjørnet og ved listene. Årsaken er at akrylen har begynt å slå sprekker, og rommet ser ikke lenger nymalt ut. Tilbake sitter misfornøyde kunder. Vi var derfor ikke fornøyd med akrylen vi brukte. Vi savnet fleksibilitet og stabilitet. Nå har jeg testet ESSVEs nye Akryl Flex 25 % og må si jeg likte nykomlingen fra første stund. Den er både smidig å jobbe med og tørket relativt fort. Jeg likte også den nye etiketten på patronen, siden alt har blitt mer lettleselig og tydelig. Det er litt tidlig å konkludere helt, men innfrir denne blir dette min faste partner heretter, sier Ekeberg.

Bildetekst:Robert Ekeberg hos Eksakt Bygg AS likte den nye Akryl Flex fra ESSVE fra første stund.

Fakta:
I ESSVES nye akrylserie inngår følgende fire produkter:

1) Akryl Flex 25 %

• 5 % bevegelsesevne
  • Tørre, frostfrie miljøer
  • Kan slipes

For mer informasjon, kontakt:
Silje Netskar, markedsansvarlig i ESSVE, mobil 909 69 369 eller epost: silje.netskar@essve.no

• fugemasse
  • akryl
  • akrylfugemasse
  • festemiddel
  • miljøvennlig
  • overmalbar

”Det er trygt, sikkert og enkelt å velge ESSVE som sin leverandør av innfestningsløsninger”

ESSVE er markedsledende på skruer, innfestningsløsninger og spiker i Norden til bygg- og verkstedsindustrien. Vi har vært på markedet siden 1970. Med vår bransjeerfaring kan vi tilby våre kunder trygge og sikre løsninger på en smart og enkel måte.
Vi er 225 ansatte i ESSVE og har kontorer i ni land. Hovedkontoret ligger i Sollentuna utenfor Stockholm, mens hovedlageret ligger i Ulricehamn. Vi har ingen egne utsalgssteder, men benytter oss av vårt forhandlernettverk. Fra sentrallageret leverer vi produkter til samtlige eksportmarkeder. ESSVE Norge har 20 ansatte og har en omsetning på ca 190 millioner.