Ny ekstrem limserie som limer omtrent alt, samtidig som den er snill mot miljøet

ESSTACK er limserien som kombinerer ekstrem heft med evnen til å feste seg til omtrent alt, både porøse og tette materialer. Limet fungerer både ute og inne, kan males over og er værbestandig. Det tåler fuktige overflater og miljøer, herder under vann og har en levetid på minst 20 år. Serien er heltuten løsemidler som isocyanater.

Esstack er en videreutvikling av ESSVEs tidligere lim og markedets første ekstreme monteringslim. Allerede forgjengeren overrasket mange med sin styrke, og nå er den altså blitt enda sterkere. Gjennom en «line extension» har man skapt en komplett serie med fire lim som alle har unike funksjoner.

Felles for serien er den umiddelbare belastningsverdien, de ekstreme sluttbelastningsverdiene (inntil ca. 27 tonn/m2), at de fester seg til nesten alle underlag og at de ikke inneholder løsemidler som isocyanater og ftalater. Det gjør at de ikke lukter vondt heller.

– Esstack er en serie som til sammen dekker 98 % av proffenes behov for monteringslim, uansett underlag, vær og tyngde. Limene er også forbrukervennlige fordi de er enkle å bruke. Behovet for pålitelige universallim er stort, og vi tror derfor at Esstack-serien snart kommer til å være markedsledende i Norden innen sitt segment, forteller Silje Netskar, markedsansvarlig på ESSVE.

Styrkegraden varierer med de forskjellige limene, men med tanke på at den «svakeste», Esstack Clear, har en umiddelbar heftstyrke på 200 kg og en sluttbelastningsverdi på 15 tonn, forstår man hvor ekstremt sterk denne limserien faktisk er. Seriens versting er Esstack XTRM, som takler så mye som 500 kg per m2 på direkten.

– Esstack-seriens store fordel er at limene hefter umiddelbart, og at man slipper å støtte opp limfugen i påvente av herdetiden. Dette sparer en naturligvis for mye tid. Da vi snakket med håndverkerne, var det helt klart dette de likte best. De kan jobbe videre med andre ting og være mer effektive, forteller Silje Netskar.

Fakta om ESSTACK-produktene:

ESSTACK PRO1– har den høyeste sluttbelastningsverdien
En videreutvikling av originalproduktet HT-X, men nå raskere og med enda bedre heft! Den ekstreme sluttbelastningsverdien på nesten 30 tonn/m2 imponerer.

ESSTACK CLEAR – det transparente limet (verdensnyhet!)
Unikt transparent monteringslim med umiddelbar heft. En glassklar limmasse istedenfor for den tradisjonelt hvite. Passer overalt der man ikke vil at limet skal synes; perfekt ved montering på glass.

ESSTACK EASY – et lim som er lettere å bearbeide
Litt mykere konsistens, noe som gjør det lettere å bearbeide, selv i minusgrader. Et universallim til både håndverkeren og hobbysnekkeren når man ikke trenger maksimal heft umiddelbart. Finnes i flere farger.

ESSTACK XTRM – takler 500 kg/m2 umiddelbart (verdensnyhet!)
Markedets nye versting, som klarer en umiddelbar belastning på ufattelige 500 kg per m2. Det er dermed det sterkeste monteringslimet på markedet.

For mer informasjon:
Silje Netskar, markedsansvarlig ESSVE, 909 69 369 silje.netskar@essve.no

• Bygg, eiendom

• esstack

”Det er trygt, sikkert og enkelt å velge ESSVE som sin leverandør av innfestningsløsninger”

ESSVE er markedsledende i Norden til bygg- og verkstedsindustrien. Vi har vært på markedet siden 1970. Med vår bransjeerfaring kan vi tilby våre kunder trygge og sikre løsninger på en smart og enkel måte.
Vi er 225 ansatte i ESSVE og har kontorer i ni land. Hovedkontoret ligger i Sollentuna utenfor Stockholm, mens hovedlageret ligger i Ulricehamn. Vi har ingen egne utsalgssteder, men benytter oss av vårt forhandlernettverk. Fra sentrallageret leverer vi produkter til samtlige eksportmarkeder. ESSVE Norge har 20 ansatte og har en omsetning på ca 190 millioner.