Mosengs Dyreklinikk velger veterinærkjeden Evidensia: – Gir bedre behandlingstilbud til kjæledyrene

Europas største veterinærkjede, Evidensia, har overtatt Mosengs Dyreklinikker på Oppsal og Bryn. Med dette befester kjeden sin posisjon og vekst i det norske markedet.

Torill Moseng har de siste årene vært eier av klinikkene, mens Linda Rogn har fungert som klinikkleder. En rolle Rogn vil fortsette å ha med Evidensia som ny eier. Alle veterinærer, dyrepleiere og studenter blir med videre når klinikkene nå blir en del av veterinærkjeden Evidensia.

- Vi etablerer et tett samarbeid med døgnåpne Evidensia Oslo Dyresykehus, noe som er betryggende for alle dyreeiere, spesielt i akuttsituasjoner, sier Linda Rogn.

Tidligere eier av klinikkene, Torill Moseng, president i Den norske veterinærforeningen, trekker seg helt ut av driften. Moseng er for mange kjent som veterinær i God Morgen Norge på TV2. Hun har spesialisering i bløtvevskirurgi og tannhelse hos dyr. Torill Moseng har siden 2014 jobbet i fulltidsstilling som president i Den norske veterinærforening, og har i tillegg blitt valgt inn i den Europeiske veterinærforeningenes hovedstyre. Hun ønsker å fokusere mer på dette arbeidet.

Den erfarne dyrepleieren og klinikklederen Linda Rogn, fortsetter å ha ansvaret for å lede klinikkene videre som en del av Evidensia.

– Gjennom å være en del av Evidensia, får vi på plass systemer som gjør at vi kan bruke mindre tid på administrasjon, og mer tid på det vi brenner for; friske dyr og fornøyde eiere, sier klinikkleder Linda Rogn.

Kompetanseutvikling og spesialisering

At Mosengs Dyreklinikker avd. Bryn og Oppsal blir en del av Evidensia tror Rogn vil være med på å styrke tilbudet til kjæledyreiere.

– Spesielt etter den mye omtalte bølgen av syke hunder ser vi virkelig verdien av kunnskapsdeling på tvers av klinikker. Gjennom tilgang på kompetanse fra hele Evidensia-nettverket vil vi heve kvaliteten på vår behandling av kjæledyrene i enda større grad, sier hun.

I dag har Mosengs Dyreklinikk allerede utvidet kompetanse innen flere fagområder. Rogn forklarer at det vil være den samme høye standard for faglig utøvelse i begge avdelingene.

– Vi får frigjort ressurser til investeringer og systematisk videreutdannelse gjennom Evidensia. Dette gir klinikkene større muligheter til å hjelpe dyrene på best mulig måte, forklarer Rogn.

Mosengs Dyreklinikk videreføres i ny drakt

Country Manager for Evidensia i Norge, Cecilie Ryan Yttreeide, vet at Mosengs Dyreklinikk har en lang historie med mange fornøyde og trofaste kunder. Dette takket være en engasjert stab som tilbyr høy veterinærmedisinsk kvalitet og en god opplevelse for de som besøker klinikkene.

– Noe av det viktigste for oss i Evidensia når vi inkluderer nye klinikker i kjeden, er at tidligere ansatte fortatt er med i driften. Det er de som best kjenner sine kunder og ikke minst sitt lokale marked. Med Linda og de andre ansatte på laget, sikrer Evidensia Dyrehelse Norge kontinuitet for klinikkenes eksisterende kunder og pasienter. Vi er veldig glade for å kunne inkludere Mosengs Dyreklinikk i Evidensia, sier Cecilie.

• Helseorganisasjoner

• husdyr
  • katt
  • hund
  • dyrepleie
  • dyrepleier
  • veterinærkjede

Om Evidensia:

Evidensia er Europas største veterinærkjede.

Evidensia er en del av IVC Evidensia, som totalt består av over 1350 dyresykehus og dyreklinikker i Sverige, Norge, Danmark, Finland, Tyskland, Sveits, Nederland, UK, Irland og Frankrike. IVC Evidensias hovedkvarter er stasjonert i Bath, UK. Totalt har kjeden over 16 000 ansatte og mer enn 3 000 000 besøkende årlig.

I Norge har er det over 300 ansatte i Evidensia Dyrehelse fordelt på 22 dyreklinikker og dyresykehus.

Vi vill se flere friske og lykkelige dyr.