CIM fra F24 skal støtte Telenor Groups globale krisehåndtering

CIM fra F24 skal støtte Telenor Groups globale krisehåndtering

Oslo/Trondheim, 22. januar 2024: Telenor Group har valgt CIM fra F24 som sitt sentrale beredskapsverktøy. Avtalen er en fornyelse og utvidelse av eksisterende avtale om leveranse av verktøy for varsling og krisehåndtering.

Telenor Group et ledende internasjonalt telekommunikasjonsselskap med over 200 millioner kunder i Norden og Asia. Selskapet er en omfattende tjenesteleverandør innenfor mobil, bredbånd og TV-tjenester, med virksomhet i åtte land.

- Som leverandør av samfunnskritisk infrastruktur er sikkerhet svært høyt prioritert i Telenor Group. Det var derfor en forutsetning for valg av beredskapsløsning at den driftes i henhold til anbefalingene fra Nasjonal Sikkerhetsmyndighet, og at data lagres på servere driftet i Norge,sier Audun Martinsen, Head of Crisis Management, Global Business Security i Telenor Group.

- Det var også viktig for oss at beredskapsløsningen er fleksibel og kan tilpasses slik at den speiler organisasjonen vår. Med CIM får vi en plattform som kan dekke flere behov og med samvirke løsningen sikrer vi felles situasjonsforståelse med alle interessenter og samarbeidspartnere, sier han.

– En spesialisert og dedikert løsning for krisehåndtering blir stadig viktigere for store globale selskaper som Telenor Group. Hendelser og kriser er komplekse nok av natur, og brukervennligheten til en programvareløsning for å håndtere en krise er derfor helt avgjørende. F24-løsningen CIM sikrer at Telenors ulike responsteam jobber med det samme oppdaterte situasjonsbildet, sier Benjamin Jansen, Senior Vice President Sales ENS/CM hos F24.

Med den nye avtalen vil Telenor også ta i bruk den nye samvirkemodulen i CIM, en unik og innovativ måte å samhandle med andre aktører på, både ved uønskede hendelser og i daglig drift. I samvirkenettverket knyttes både andre CIM-brukere og ikke-CIM bruker inn til å jobbe sømløst i sanntid sammen. Det gjør at Telenor kan jobbe effektivt sammen med andre kritiske samfunnsaktører både i det daglige og ved hendelser. I tillegg vil de benytte modulene for planlegging, øvelser, varsling og krisehåndtering, samvirkekart, samt evaluering.

Om Telenor Group
Telenor Group er et ledende telekommunikasjonsselskap med virksomhet i Norden og Asia, og når ut til 209 millioner abonnenter over hele sin portefølje. Selskapet rapporterte driftsinntekter på 99 milliarder kroner i 2022. Telenor er forpliktet til ansvarlig forretningsførsel og drives av ambisjonen om å styrke samfunn. Telenor har vært ledende innen tilkobling i over 168 år, og selskapets formål er å koble kunder til det som betyr mest. Telenor er notert på Oslo Børs under tickerkoden TEL.

For mer informasjon, se www.telenor.com.

Om F24
F24 er den ledende Software-as-a-Service (SaaS)-leverandøren for krisehåndtering, varsling og forretningskommunikasjon i Europa. F24’s innovative løsninger for varsling og krisehåndtering hjelper bedrifter og organisasjoner over hele verden med effektiv og vellykket håndtering av hendelser, nødsituasjoner og kriser. F24 tilbyr også løsninger for høyvolums-kommunikasjon av kritisk eller konfidensielt innhold i bedriftsmiljøet. Mer enn 5500 kunder over hele verden stoler på F24s løsninger for å håndtere kommunikasjonsbehovene deres, som en del av deres daglige kommunikasjon av kritisk eller konfidensielt innhold, eller i tilfelle en krise.

For mer informasjon, se cim.f24.com.

Dr. Stefanie Hauer

Vice President Marketing & Communication +49 89 2323 638 75