F24 Nordics kjøper danske RM-Group

F24 Nordics kjøper danske RM-Group

TRONDHEIM / ALLERØD, 24.04.2024 - F24 Nordics AS styrker sin ledende markedsposisjon i Norden ved å kjøpe RM-Group, en ledende dansk SaaS-leverandør for risiko- og krisehåndtering.

RM-Group ble grunnlagt i 1999 og har hovedkontor i Allerød nord for København. Selskapet utvikler og selger RMG C3, en fleksibel SaaS-løsning for risikohåndtering, krisehåndtering, hendelsesregistrering og compliance. Kunder er offentlige institusjoner i Danmark, som kommuner og skoler, samt de fleste av de danske brannvesen. Danske globale industribedrifter som Carlsberg bruker også løsningene fra RM-Group.

Klaus Fristrup, styreleder og grunnlegger av RM-Group, sier: – Vi er glade for å bli en del av F24, som har et omfattende globalt fotavtrykk og en ledende markedsposisjon. Å være en del av dette internasjonale selskapet vil gi store muligheter for våre eksisterende kunder og gjøre oss i stand til å støtte dem mer omfattende enn noen gang før.

F24 utvider porteføljen av risiko- og krisehåndteringsløsninger

Med dette oppkjøpet styrker F24 sin markedsposisjon i Norden ytterligere og utvider sin portefølje. Marius Røstad, Managing Director and Vice President Engineering i F24 Nordics AS, sier: – Vi er veldig glade for å kunne ønske RM-Group velkommen til F24-familien. Med dette oppkjøpet utvider vi vårt tilbud innen risikostyring og utvider også vår tilstedeværelse i Norden ytterligere.

Ledergruppen til RM-Group er forpliktet til å fortsette å jobbe innenfor F24. Administrerende direktør Per Bruus forklarer: – Alle våre ansatte ser frem til å forme den felles fremtiden i selskapet. Dette er en enorm mulighet til å lære av hverandre og forbedre produktegenskaper over hele F24-verdenen.

Dr. Jörg Rahmer, talsperson for hovedstyret i F24-gruppen, uttaler: – F24-gruppen fortsetter med dette vår vekststrategi. RM-Goups løsninger passer perfekt inn i vår portefølje, og dette forsterker også vår posisjon som ledende europeisk leverandør av løsninger for motstandsdyktighet (resiliens). Vi følger en helhetlig tilnærming for å fremme motstandskraft, som viser konkrete fordeler for våre kunder, og blir stadig viktigere i det nåværende globale landskapet.

Om RM-Group A/S

RM-Group A/S er en dansk programvareleverandør for risiko- og krisehåndtering. Selskapet ble etablert i 1999 og er lokalisert i Allerød, nord for København. RM-Group A/S er spesialister på implementering av risikostyring i bedrifter og organisasjoner. Deres løsning RMG C3 er en 100 % fleksibel plattform for risikostyringsprosesser, daglig drift samt beredskap og varsling.

Om F24

F24 er Europas ledende Software-as-a-Service (SaaS)-leverandør for robusthet. Mer enn 5500 kunder over hele verden stoler på F24s digitale løsninger, som bidrar til at bedrifter og organisasjoner får større motstandskraft på alle områder. Løsningene dekker bedriftsmeldinger og tjenestevarsling, nød- og massevarsling, hendelses- og krisehåndtering, samt styring, risiko og compliance.

F24 Nordics

F24 Nordics AS er et teknologiselskap med hovedkontor i Trondheim, og en del av F24-gruppen. F24 er Europas ledende Software-as-a-Service (SaaS)-leverandør for hendelses- og krisehåndtering, varsling og forretningskommunikasjon, med mer enn 5500 kunder i over 100 land.

F24 Nordics utvikler og drifter programvareløsninger innen sikkerhet, beredskap og krisehåndtering. Selskapet har siden 2006 hatt en betydelig rolle innen nasjonal beredskap i Norge, med krisehåndteringssystemet CIM.

Bjørn H Stuedal

Pressekontakt Senior Marketing Manager +47 907 67 902