Fasadgruppen i to nye oppussingsprosjekter for Oslos kommunale boligforetak

Fasadgruppen i to nye oppussingsprosjekter for Oslos kommunale boligforetak

Fasadgruppens datterselskap DVS Entreprenør i Norge har inngått to avtaler med Oslos kommunale boligforetak Boligbygg Oslo KF for omfattande renovering av to flerfamilieeiendommer i Oslo.

De to prosjektene i henholdsvis Drøbaksgata og Hedmarksgata omfatter fasaderenovering, vindusbytte og takomlegging. Oslo kommune stiller svært høye miljøkrav til prosessen, og begge prosjektene vil bli kategoriserte som fossilfrie byggearbeidsplasser i henhold til veiledningen som publiseres av det norske Miljødirektoratet. Prosjektene vil bli ferdigstilte inneværende år, og ordreverdien er cirka 48 MNOK.

”Kommunale boligforetak i Norge har kommet svært langt når det gjelder miljøtiltak i sine offentlige anskaffelser, og vi er glade for å kunne oppfylle kravene som stilles. Utover å sikre så lav miljøbelastning som mulig i selve prosjektene, så vil også tiltakene som gjennomføres på eiendommene føre til vesentlig bedre energiytelse”, sier Leif Erik Mortensen, konsernsjef for DVS Entreprenør.

Johan Claesson, Forretningssjef Fasadgruppen Väst, johan.claesson@fasadgruppen.se, tlf. +46 (0) 73-808 33 39.

Regions