Bilde: Usbl

Fasadgruppen inngår avtale med AF Gruppen AS om fasadearbeid på boligblokker

Fasadgruppens datterselskap Mjøndalen Mur & Puss i Norge, har inngått en avtale med AF Gruppen AS i forbindelse med bygging av nye boligblokker på Løren i Oslo. Prosjektet utføres på oppdrag fraLørenveien 51 A (Eiendomsplan og USBL).

Gregers Kvartal består av 258 leiligheter, fordelt på seks blokker som er seks til åtte etasjer høye. Boligprosjektet, som har fått navnet Gregers Kvartal, ligger midt mellom nye Løren t-banestasjon og boligprosjektet Brødfabrikken. Like ved ligger også det populære boligprosjektet Krydderhagen, som AF Gruppen har vært med på å utvikle og bygge. Oppdraget til Mjøndalen Mur & Puss omfatter 13 000 m2 teglmuring og 2000 m2 muring og pussing av lettklinker. Ordreverdien er på ca. 27 MNOK.

«Vi har allerede et godt forhold til AF Gruppen AS fra tidligere prosjekter og ser fram til å kunne bistå dem med muring og pussing på dette oppdraget også. Vi snakker om boligblokker som har alt man kan ønske seg av kvalitet, nærhet til offentlig kommunikasjon og optimale solforhold», forteller Johan Claesson, sjef for virksomhetsområdet Fasadgruppen Väst.