Jennie Sundberg

Fasadgruppen rekrutterer Jennie Sundberg som HR-sjef

Som en del av det å styrke Fasadgruppens sentrale støttefunksjoner for datterselskapene, er Jennie Sundberg ansatt som HR-sjef. Jennie vil utvikle felles prosesser i konsernet, være ansvarlig for arbeidsmiljøspørsmål og støtte datterselskapene i HR-spørsmål. Hun vil være en del av konsernledelsen og vil sitte på hovedkontoret i Stockholm.

Jennie Sundberg har mange års erfaring med personalarbeid og arbeidsmiljøspørsmål på ledernivå og vil blant annet gjennomføre systematisk og forebyggende arbeidsmiljøarbeid i konsernet. Hun har tidligere jobbet som HR-sjef i PEAB med ulike endringsprosjekter og sist som HR-sjef ved Karolinska universitetssykehus.

«Fasadgruppens datterselskaper har bedt om mer støtte i HR-relaterte spørsmål fra konsernet, og i tråd med forretningsmodellen styrker vi oss nå med Jennie Sundberg som HR-sjef. Sikkerhet og helse er prioritert hos oss, og med Jennie Sundberg får vi en nøkkelperson som kan videreutvikle og sikre et bærekraftig arbeidsmiljø i konsernet og legge til rette for datterselskapene i deres daglige arbeid», sier Pål Warolin, konsernsjef i Fasadgruppen.

«Jeg er glad for tilliten med å lede og utvikle HR-arbeidet i Fasadgruppen med fokus på blant annet bærekraftig arbeidsmiljø. Dette inkluderer for eksempel ved å forhindre ulike risikoer på byggeplasser, men også å sikre at Fasadgruppen er en attraktiv arbeidsgiver» sier Jennie Sundberg, HR-sjef i Fasadgruppen.

Jennie Sundberg tiltrer stillingen sin i februar 2021 og har base i Stockholm.

For mer informasjon, vennligst kontakt:
Pål Warolin, daglig leder og konsernsjef Fasadgruppen, pal.warolin@fasadgruppen.se, tlf. +46 (0) 70-925 52 01.