Leif Erik Mortensen, Lasse Solberg, Wenche Brøto og Einar Fredrikstad.

Fasadgruppen utvider til Norge gjennom oppkjøp av DVS Entreprenør

Fasadgruppen tar neste steg i sin nordiske ekspansjon ved å kjøpe DVS Entreprenør, som er et av Norges største selskaper innen fasaderenovering.

DVS Entreprenør ble grunnlagt i 1998 og tilbyr renovering av fasader, vinduer, balkonger og tak samt råd og design for renoveringsprosjekter. Virksomheten utføres hovedsakelig i Oslo-området der hovedkontoret også ligger. Selskapet har en bred kundeportefølje med bla borettslag, sameier, stat og kommune blant sine kunder. Selskapet har om lag 70 ansatte og omsatte i regnskapsåret 2019 MNOK 163, med en driftsmargin på 10 prosent.

Gjennom oppkjøpet etablerer Fasadgruppen seg nå i Norge, og styrker dermed sin posisjon som Nordens største fasadegruppe. Etter oppkjøpet er det 19 selskaper i konsernet, ett i Danmark og ett i Norge. Alle selskaper arbeider under egne merkevarer og utvikler sterke posisjoner i sine respektive lokale markeder, samtidig som de drar nytte av regional styrke, samarbeid og erfaringsutveksling i konsernet.

– Nordisk ekspansjon er en viktig del av Fasadgruppens vekststrategi, og vi har vært på jakt etter et veletablert og kvalitetsfokusert selskap i Norge som ønsker å ta det neste steget i utviklingen. I DVS Entreprenør har vi funnet nettopp det, og vi ser frem til å jobbe sammen. Gjennom dette oppkjøpet får vi en sterk plattform i Norge og ser gode muligheter til å fortsette å konsolidere markedet, akkurat som i Danmark og Sverige, sier Pål Warolin, konsernsjef i Fasadgruppen.

– Det føles veldig godt å bli det første selskapet i Norge som blir en del av Fasadgruppen. Vi ser frem til å samarbeide med resten av konsernet og støtte den fortsatte ekspansjonen i Norge, alltid med fokus på kvalitet og bærekraftig bygging, sier Leif Erik Mortensen, administrerende direktør i DVS Entreprenør.

Fasadgruppen kjøper 100% av aksjene i DVS Entreprenør, med virkning fra 22. september 2020. Selgerne vil forbli i sine respektive posisjoner og videreutvikle DVS Entreprenør som en del av Fasadgruppen".

Pål Warolin, Administrerende direktør Fasadgruppen, pal.warolin@fasadgruppen.se, tel. +46 (0) 70-925 52 01.