Stian Joa, Helge Tønnessen, Rune Enervold Berg og Eivind Trøhaug.

Fasadgruppen utvider tilbudet i Stavanger gjennom oppkjøp av Miljø-Sanering

Fasadgruppen kjøper opp saneringsspesialisten Miljø-Sanering AS i Stavanger og styrker dermed sin tilstedeværelse i vest-Norge.

Miljø-Sanering ligger i Sandnes utenfor Stavanger og tilbyr asbestsanering, mugg- og soppsanering, sanering av miljøfarlige stoffer på gamle bygninger, branntetting samt tørrblåsing. Arbeidet utføres i forbindelse med fasaderenoveringer og gir dermed gode kryssalgmuligheter med Fasadgruppens øvrige virksomhet i regionen. For å optimere tilbudet vil Fasadgruppen fusjonere Miljø-Sanering inn i datterselskapet sitt RSM Fasade i løpet av året. Miljø-Sanering har 6 heltidsansatte og omsatte foreløpig ca. 6,7 MNOK i virksomhetsåret 2021.

"Miljø-Sanering er veletablerte i sin tydelige nisje, og vi har gjennom årene samarbeidet på ulike prosjekter. Det føles derfor bra å ønske hele teamet velkommen til Fasadgruppen, og vi ser frem til å sammen styrke tilbudet vårt i Stavanger", sier Johan Claesson, forretningsområdesjef for Fasadgruppen Väst.

”Jag har med stor interesse fulgt Fasadgruppens utvikling i Stavanger og Norge og ser frem til å bli en del av den videre reisen”, sier Helge Tonnessen, vd for Miljø-Sanering.

Fasadgruppen finansierer oppkjøpet av samtlige aksjer i Miljø-Sanering med egen kasse. Selgeren har påtatt seg å gjeninvestere en del av kjøpsprisen gjennom å i løpet av tre måneder kjøpe opp aksjer i Fasadgruppen for et beløp tilsvarende 0,9 MSEK. Aksjene som kjøpes opp gjennom gjeninvesteringen er gjenstand for et overføringsforbud (lock up-forpliktelse) til 1. februar 2023. Gjennomføringen av oppkjøpet er ikke gjenstand for noen oppfyllelsesvilkår, og Miljø-Sanering blir derfor umiddelbart en del av Fasadgruppen.

Pål Warolin, VD og konsernsjef Fasadgruppen Norden AB, tlf. +46 70 925 52 01.