Johan Claesson, Rune Borgensen og Robert Braathen.

Fasadgruppen vokser i Oslo gjennom oppkjøp av Fjeldheim-Knudsen

Fasadgruppen styrker sin tilstedeværelse i Oslo og omegn gjennom oppkjøp av Murmestrene Fjeldheim-Knudsen AS («Fjeldheim-Knudsen») som utfører mur-, puss- og flisarbeid.

Fjeldheim-Knudsen ble etablert i 1989 og utfører alt innen mur-, puss og flisarbeider i Oslo-området og på Østlandet. Firmaets største kundegruppe er byggefirma, og de har en rekke referanseprosjekter innen nybygg. Fjeldheim-Knudsen har 36 heltidsansatte og omsatte for 52,8 MNOK i virksomhetsåret 2021.

Oppkjøpet skjer gjennom Fasadgruppens datterselskap Mjøndalen Mur & Puss som også har fokus på nybygg, hovedsakelig i Oslo. De to virksomhetene kommer til å dele lokaler slik at de på den måten kan utnytte samarbeidsmulighetene maksimalt.

«Fjeldheim-Knudsen kjennetegnes av omfattende håndverksekspertise og tilbakevendende kunder. Vi gleder oss til å samarbeide og på den måten styrke vår markedsposisjon i Norge og spisse tjenestene våre, slik at vi kan øke prosjektporteføljen vår», sier Robert Braathen, daglig leder i Mjøndalen Mur & Puss.

«Vår mål i Fjeldheim-Knudsen har alltid vært å ha de beste håndverkerne og de mest fornøyde kundene. Sammen med Mjøndalen Mur & Puss og resten av selskapene i Fasadgruppen gleder vi oss virkelig til å ta det neste steget i utviklingen vår», sier Rune Borgersen, daglig leder i Fjeldheim-Knudsen.

Fasadgruppen finansierer oppkjøpet med egne kontanter. Selger har forpliktet seg til å reinvestere en del av kjøpesummen ved å kjøpe eksisterende aksjer i Fasadgruppen for et beløp tilsvarende 1,6 MNOK innen tre måneder. Aksjene som kjøpes gjennom reinvesteringen, er gjenstand for et salgsforbud (såkalt lock up-forpliktelse) i en periode på 12 måneder. Fullføringen av oppkjøpet er ikke underlagt noen vilkår for gjennomføring, og Fjeldheim-Knudsen blir derfor umiddelbart en del av Fasadgruppen.

For mer informasjon, vennligst kontakt:
Pål Warolin, adm.dir. og konsernsjef i Fasadgruppen Norden AB, tlf. +46 70 925 52 01.

Kategorier

Fasadgruppen Group AB er Nordens størstealleverandør for alle utvendige fasader. Vi leverer energieffektive
og bærekraftige bygg – slik som fasader, vinduer, balkonger og tak. Virksomheten bygger på lokalt forankrede entreprenørdrevne foretak med tydelig fokus på samarbeid, engasjement og kompetanse.

Vi arbeider på det nordiske markedet og våre kunder er hovedsakelig eiendomsbesittere, konsulenter, borettslag, byggeselskaper, kommuner, fylker og stat.

Fasadgruppen er i en ekspansjonsfase og markedsledende i bransjen. Hovedkontoret er plassert i Stockholm.

Les mer her: www.fasadgruppen.no.

Martin Jacobsson

Pressekontakt Administrerende direktør Fasadgruppen +46 (0)72-556 42 28

Nordens største og Sveriges eneste riksdekkende totalleverandør