SATSER PÅ FOLKEHELSE: Elisabeth Andersen er klar for å åpne Feelgood Valentinlyst i Trondheim.

Feelgood åpner nytt senter i Trondheim

- Det er superviktig at folk får et slikt tilbud nå, sier Elisabeth Andersen. 1. desember åpner hun dørene til Feelgoods nye treningssenter på Valentinlyst i Trondheim.

I en tid hvor treningsbransjen opplever korona-nedstenginger og lavere besøkstall, så fortsetter Feelgood suksessen med sitt unike folkehelse-konsept.

1.desember åpnes dørene til et nytt treningssenter på Valentinlyst i Trondheim. Allerede før den offisielle åpningsdagen har det vært stor interesse, og mange trøndere har vært innom for prøvetimer hos eier og driver Elisabeth Andersen.

Hvordan er det egentlig å åpne et nytt treningstudio midt i en pandemi med strenge smitteverntiltak og en tøff tid for treningsbransjen?

- Jeg er helt rolig og avslappet. Senteret følger selvfølgelig de smitteverntiltakene som er gitt av myndighetene. Jeg mener det nå er superviktig å kunne gi folk et tilbud som gjør at de kommer seg ut, treffer andre under trygge forhold og få beveget på kroppen, sier Andersen engasjert.

- Mange sitter hjemme og er både ensomme og deprimerte. Ulike aktiviteter og dagtilbud er stengt,og dette gjør noe med psyken til folk. Jeg vil at Feelgood Valentinlyst skal være et sted hvor man kan komme og trene, men også treffe andre mennesker og slå av en prat.

GLEDER SEG: Dørene til Feelgood Valentinlyst åpner 1.desember.

- Ser hva slags effekt det har

Selv beskriver Elisabeth seg som et omsorgsmenneske som alltid har brydd seg om andre og nå gleder hun seg til å åpne sitt første treningssenter under Feelgood-navnet.

- Jeg har alltid hatt en interesse for mennesker. Som 7-åring ble jeg kjent med et voksent par lenger opp i gata som jeg tilbrakte mye tid sammen med da de ikke hadde barn selv, så dette ble jo "bonusforeldre" for meg. Hun hadde hadde en alvorlig skjelettsykdom og han var lam og satt i rullestol,  så grunnlaget for å vise omsorg og støtte andre ble lagt tidlig. I tillegg har jeg vokst opp med en storesøster med Downs syndrom og som 14-åring var jeg nok Trøndelags yngste støttekontakt for en gutt som var 1 år eldre enn meg selv. Jeg har også jobbet mange år i barnehage, forteller hun.

Elisabeth har også arbeidet i resepsjonen på Feelgood-senteret på Heimdal og det var her hun virkelig så effekten av Feelgood-konseptet.

- Jeg har sett hva slags nytte og glede det gir folk og da tenkte jeg at “et slikt senter vil jeg også ha”. Jeg hører at medlemmene si det er en behagelig atmosfære med et sosialt miljø hvor man føler tilhørighet. I tillegg får man beveget på kroppen og det er mange som bli overrasket over hvor effektive og enkle maskinene er.

Enkelt og effektivt

Feelgood-konseptet består av 12 selvgående, motoriserte treningsmaskiner. Disse gjør trening til noe alle mestrer og de som trener behøver ikke være redd for å gjøre noe feil eller å bli over­belastet. Sammen vil maskinene trene og aktivere hele kroppen på cirka 40 minutter.

Her trenger ikke medlemmer ha noen plan eller vite hva- eller hvordan de skal trene. Alt er forhåndsbestemt slik at du kan trene på en trygg, enkel og effektiv måte.

Offisiell åpning av Feelgood Valentinlyst Trondheim

Tirsdag 1.desember klokken 17:00