Feelgood endelig tilbake på Jessheim - Vivi åpner i Tærudgården

Feelgood endelig tilbake på Jessheim - Vivi åpner i Tærudgården

Da det forrige Feelgood-senteret på Jessheim forsvant, ringte folk i fortvilelse til kommunen. Torsdag denne uken står Vivi Olsen klar og åpner dørene til et helt nytt folkehelsesenter - denne gangen i Tærudgården.

Vivi Olsen har båret mange ulike hatter gjennom sin karriere. Hun har jobbet som ballett- og aerobicinstruktør, blomsterdekoratør, og hage- og interiørkonsulent. Ved to tilfeller har hun måttet slutte i jobben fordi kroppen sa stopp. Nå åpner Vivi Feelgood-senter på Jessheim og gleder seg til å komme i gang med trening selv også.

– Det var samboeren min som hørte om Feelgood gjennom en forretningsforbindelse og deretter kom hjem og luftet ideen for meg. Jeg som i mange år jobbet som ballett- og aerobicinstruktør, tente veldig på konseptet og tenkte at dette er noe for meg. Nå står vi sammen om å starte Feelgood, og det blir jeg som skal drifte senteret i det daglige.

Ideen fikk de rett før jul, og Vivi og mannen begynte å se etter lokaler allerede i romjulen.

– Det var vanskelig å bestemme seg for område, men Jessheim sentrum er et fint sted. Byen er i utvikling. Lokalet vi landet på i Tærudgården ligger sentrumsnært og bare et steinkast unna senteret. Lokalet er luftig, stort og har fin utsikt over Romeriksåsene, forteller Vivi.

På 163 kvadratmeter er det god plass til de 12 Feelgood-maskinene og en hyggelig sosial sone hvor medlemmene kan nyte en kopp kaffe etter trening.

– Jeg planlegger også et eget rom med tredemølle og ergometersykkel, og et annet for lette vekter, strikker og mulighet for å gjøre tøyeøvelser. Det føles naturlig med min bakgrunn innen trening, sier Vivi.

Vivi ringte ordfører Ståle Lien Hansen for å fortelle at hun skulle åpne Feelgood-senter og ville invitere ham på åpningen.

Ordføreren kunne fortelle at kommunen faktisk hadde blitt kontaktet av fortvilte innbyggere etter at Feelgood som ble åpnet i Jessheim i 2015 senere ble lagt ned.

Ordfører Hansen kommer selv på åpningen av senteret, og endelig skal innbyggerne i området få tilbake treningstilbudet mange har savnet.

– Jeg har kun fått positive tilbakemeldinger fra folk etter at jeg la ut på Facebook at jeg starter Feelgood på Jessheim. Nå gleder jeg meg veldig til selve åpningen, sier Vivi.

– Feelgood er et så bra konsept – å bidra til at særlig eldre mennesker, som gjerne sitter mye alene hjemme, både får trent og vært sosiale er så fint. I vår romslige kaffesone kan medlemmene være sosiale og møte likesinnede. Jeg liker å jobbe og være sosial selv og ser frem til å komme i gang, avslutter Vivi.

Feelgood er et folke­helse­kon­sept som er eid av Zeizt AS. Vi er i dag en av Norges største treningssenterkjeder med over 65 sentre i Norge i tillegg til flere i Spania Tyskland og Østerrike.

Med hjelp av våre unike motoriserte treningsmaskiner har Feelgood gjort trening til noe alle mestrer. Sammen sørger de for at man alltid får trent hele kroppen på en trygg, enkel og effektiv måte.

Hos oss er alle hjertelig velkommen og tilbudet passer spesielt bra for eldre, utrente og mennesker med ulike funksjonshemminger. Vår type trening er også ideell for å bygge seg opp igjen etter skade eller sykdom

Vårt mål er å gi alle et fysisk funda­ment slik at kroppen har det bra. Dermed får man mest mulig ut av livet. Det er slik vi skaper go´fø­lelsen!