Mango Time lanserer klokkekolleksjonen - I am me

Mango Time lanserer klokkekolleksjonen - I am me

Konseptet "I am me" er utviklet som en motvekt til dagens kropps-/og motepress blant de unge. Forskning fra blant annet Folkeinstituttet, og en større bevisstgjøring i media har vist en økende trend av psykiske lidelser blant unge jenter hvor stress, økt press, søvnvansker og spiseforstyrrelser er stikkord som har fått fokus.

«Når unge jenter i dag stadig blir påminnet «det perfekte ytre» i form av klær og utseende via medier og  sosiale kanaler, er det ikke rart at mange får en dårlig selvfølelse. De unge jentene skal slippe å strebe etter det uoppnåelige glansbildet og de dyre luksusproduktene. De skal tørre å være seg selv med god samvittighet, for det er mer enn godt nok!» sier Finn Hammerstad som har designet I am me serien for Mango Time.

Nettopp derfor har denne kolleksjonen fått navnet I am me. Dette er prisvennlige produkter for jenter uten noe hokus pokus. Klokkene gjør akkurat det de skal, og det er å vise tiden.

«Mango Time har i alle år hatt fokus på et sunt og naturlig kroppsbilde hvor vi har frontet norske jenter i alle størrelser og fasonger med klokker til en rimelig pris. Vi har hele tiden ønsket at Mango Time skal være en motvekt til dyre skolevesker, sterkt retusjerte bilder og press fra sosiale medier. Vi må tørre å være oss selv sier med alt det «uperfekte» vi er,» sier markedssjef i Frithjof E. Rasmussen, Cecilie Sæther

Mango Time feirer i år 20 år som merkevare og denne kolleksjonen er definitivt i tiden i anledning jubileet. De nye modellene lanseres i 24 ulike utgaver fordelt på tre størrelser, 27mm, 32mm og 36mm. Kolleksjonen er allerede ute og finnes hos nærmere 200 forhandlere landet over til en veil pris fra 498,-

Om Mango Time

Mango Time er et norsk klokkemerke med lang fartstid. Merket ble skapt i 1998 og har hele tiden vært distribuert via Frithjof E. Rasmussen AS. Mango kolleksjonen har utviklet seg i takt med tiden og er i dag et av Norges bestselgende klokkebrands som er designet her i landet. Filosofien bak merket har hele tiden vært gode produkter til en ok pris. Klokkene har vært frontet av blant annet jenter som blant annet Tone Damli, Jenny Skavlan, Margaret Berger og Rachel Nordtømme.

Emner

Frithjof E. Rasmussen AS er en av landets ledende leverandører av klokker. Med over 70 års erfaring kan vi tilby et bredt spekter av spennende merker og produkter, både for ham og henne, voksne som barn.

Blant våre merker kan vi nevne klokker fra Triwa, Gant Time,  Police, Citizen, Ice-watch, Swiss Military Hanowa, Mango Time og Inex. Armbånd fra Tom Hope. Vi fører også barneklokker fra Club og Gul, samt gaveartikler og andre klokkerelaterte produkter.

Vi leverer produkter til de fleste urmakere og klokkeforhandlere over hele landet, samt en del gullsmeder, tekstilbutikker og andre som selger klokker og smykker.

Sjekk ut vår nettside www.feras.no for en fullstendig oversikt over våre klokker og merker. Her finner du også en oversikt over våre klokkeforhandlere.

Bilder og videoer kan disponeres av redaksjoner på nett og print. For utlån av modeller kontakt cecilie@feras.no / 986 33 837

Finn Hammerstad

Produkt og innkjøpssjef Innkjøp og produktdesign 90830063

Relatert innhold

Frithjof E. Rasmussen AS - en av Norges ledende leverandører av klokker innenfor kjente merker

Frithjof E. Rasmussen AS er en av landets ledende leverandører av klokker med 75 års erfaring. Vi tilbyr et bredt spekter av spennende merker og produkter, både for ham og henne, voksne som barn.

Blant våre varemerker kan vi nevne klokker fra Montblanc, Raymond Weil, Mondaine, Luminox, Fortis, Gant Time, Citizen, Daniel Wellington, By Olea, Mockberg, Nixon og Inex. Vi fører i tillegg barneklokker fra Club og Gul, samt gaveartikler og andre klokkerelaterte produkter.

Vi leverer produkter til flere urmakere, klokkeforhandlere og gullsmeder over hele landet.

Finn inspirasjon i våre sosiale og digitale medier:

- https://feras.no/

- https://www.instagram.com/ferasklokker/

- https://www.facebook.com/ferasnorge/

Bilder og videoer kan disponeres av redaksjoner på nett og print. For utlån av modeller kontakt marked@feras.no / 22 88 91 20

Frithjof E. Rasmussen AS (FERAS)
Brobekkveien 38