Virker sosialt entreprenørskap?

Ny rapport om effekt av investering i sosialt entreprenørskap foreligger fra Ingeborg Rasmussen, samfunnsforsker og leder av Vista Analyse.

Denne ble lansert på VelFERDkonferansen mandag 25. februar. Rapporten, som er utarbeidet av Vista Analyse AS på oppdrag fra Ferd Sosiale Entreprenører, har vurdert investeringer i sosialt entreprenørskap.

Kompetansedeling er viktig for at flere skal forstå at investering i sosialt entreprenørskap er god samfunnsøkonomi, sier Katinka Greve Leiner, direktør for Ferd Sosiale Entreprenører. Derfor viser vi frem det som til nå kan dokumenteres som effekt i vår portefølje. Dette er ikke uttømmende, men en god start.

Last ned rapporten her: Samfunnsøkonomiske effekter av inveteringer i sosialt entreprenørskap.

Vista Analyse AS er et samfunnsfaglig analyseselskap med hovedvekt på økonomisk forskning, utredning, evaluering og rådgiving. De utfører oppdrag med høy faglig kvalitet, uavhengighet og integritet. Sentrale temaområder omfatter klima, energi, samferdsel, næringsutvikling, byutvikling og velferd.

Les mer om Vista Analyse her.

• johan h. andresen
  • sosiale entreprenør