Flisekompaniet fortsetter satsingen med ny butikk på Hamar

Flisekompaniets nyeste fullkonseptsbutikk åpner dørene 22. september på Hamar. Med sine over 700 m2, vil den nye butikken gi kundene et enda bedre utvalg enn tidligere. Flisekompaniet og Bergersen Flis slo sammen kreftene tidligere i år, og åpningen av den nye butikken på Hamar en del av denne satsingen.

– Hamar er et veldig spennende marked for oss. Det ligger sentralt, og er et viktig utgangspunkt for et større omland. Med god vekstutvikling i hele Hamarregionen, vil både privat- og proffkunder nyte godt av en ny, stor butikk, sier administrerende direktør Alexander Pedersen.

Det beste fra to verdener

Det som før var to butikker, har nå slått seg sammen og blitt én. Her vil både proffkunder og privatkunder få tilgang på et sortiment som setter en ny standard i markedet.

– Dette blir et flissenter for både proffkunder og private kunder. Når vi velger å gå fra to til én butikk, samler vi alt på ett sted, som gjør det enklere for kundene våre. Alt er større og bedre, rett og slett det beste fra to verdener, sier Christoffer Dagsgård, Avdelingsleder ved den nye butikken på Hamar.

Pedersen er enig med avdelingslederen i at mye av magien ligger i fusjonen:

– Styrken med sammenslåingen av de to butikkene er at vi får samlet kompetansen og fagkunnskapen på ett sted. Miljøet på Hamar får et større handelssted, hvor vi nå kan tilby både forbrukermarkedet og proffmarkedet en bedre løsning. Begge kundegruppene våre får en betydelig større og mer inspirerende butikk enn tidligere, sier Pedersen.

Nyere, større og bedre

Den nye butikken på Hamar byr på et stort og flott showroom, fullt av det nyeste innen flis- og baderomsløsninger. Med et større varesortiment på fliser og VVS-artikler, er det lett å finne noe man liker. Her finnes alt fra de gode og rimelige løsningene, til det aller siste fra Italia.

– Vi har bygget opp 26 komplette bademiljøer, med alt du trenger til et bad.

Fliser, interiør, baderomsinnredninger, toaletter, dusjer. Alt du kan tenkte deg av VVS-løsninger. Det er et veldig inspirerende miljø, hvor kundene kan bevege seg fra bad til bad i showroomet. Da blir det mye enklere å faktisk bestemme seg for hvordan man vil ha det hjemme, forteller Dagsgård.

I tillegg til inspirasjon og råd, kan kundene få hjelp til å tegne opp badet sitt.

– Du kan booke tid med vår interiørarkitekt, som setter seg ned med deg og kommer med forslag til løsninger. Da får du sett hvordan badet ser ut i 3D, før du bestemmer deg. Vi tilbyr også å skaffe kvalitetssikrede håndverkere gjennom proffkundene våre, sier Christoffer Dagsgård.

Kompetanse og rutine

Det er betydelig erfaring blant de ansatte på Hamar, og kundene kan forvente gode og faglig sterke råd. Det gir en trygghet når kundene skal kjøpe fliser og VVS-artikler, forsikrer administrerende direktør Alexander Pedersen.

– Vi er glade for at vi har fått med oss ansatte fra begge butikkene videre. Da har kundene et kjent ansikt å forholde seg til når de kommer for å handle, uavhengig om de kommer fra tidligere Bergersen Flis eller Flisekompaniet, forklarer Alexander Pedersen.

– Det er få som vet så mye om fliser som oss. Den ferskeste medarbeideren vår har fem år i bransjen, mens ringreven her har over 40 års erfaring. Det er veldig mye kompetanse mellom disse fire veggene, legger Dagsgård til.

Markedsledende på proffmarkedet

Med en stor satsing på både forbrukermarked og proffmarked, vil den nye butikken på Hamar bli et naturlig valg for arkitekter, utbyggere og privatkunder. Proffkundene er en viktig kundegruppe for Flisekompaniet, og får nå et stort lager og enkel tilgang til varene.

– Bergersen Flis har vært markedsledende på proffmarkedet, og nå etter fusjonen skal vi ta med oss det videre. Samtidig skal vi fortsette å løfte den service og kvaliteten Flisekompaniet har vært kjent for i mange år. Gamle kunder kan forvente det høye nivået vi har levert tidligere, samtidig som vi får et større utvalg og bredere sortiment. Å velge leverandør av fliser og VVS-artikler har aldri vært enklere, avslutter avdelingsleder Dagsgård.

Flisekompaniet og Bergersen Flis fusjonerte i starten av 2022 og er Norges største forhandler av keramiske fliser. Det fusjonerte selskapet går under navnet Flisekompaniet, men vil co-brandes med Studio Bergersen. Selskapet har 40 utsalgssteder i Norge med mer enn 850 millioner i omsetning og over 200 ansatte. Begge selskaper har lang historikk der Flisekompaniet ble etablert i 1979, mens Bergersen ble startet opp i 1996.
Det fusjonerte selskapet retter seg både mot det private og profesjonelle markedet, og legger vekt på et bredt vareutvalg kombinert med høy faglig kompetanse og service. Flisekompaniet leverer løsninger du har lyst på!
Flisekompaniet er en del av Dahl Optimera Norge, som er eid av det internasjonale konsernet Saint-Gobain. Konsernet har mer enn 180.000 medarbeidere i 68 land og er Europas største distributør av byggevarer.

Alexander Pedersen

Adm. Direktør 99 37 49 22