Focus Nordic utvider produktsortimentet med profesjonelle filtre fra NiSi.

Focus Nordic begynner å distribuere NiSi-filtre i Norden, Baltikum og Polen.

”NiSi passer perfekt i vårt produktsortiment”, sier Lasse Ericson, produktsjef for NiSi hos Focus Nordic. ”Interessen for virkelig god optikk bare vokser, og har man investert i et kvalitetsobjektiv, så vil man også ha filter i samme gode kvalitet. NiSi har høy kvalitet med bl.a. mineralglass i stedet for plast, som ellers er vanlig på denne type produkter.”

Om selskapet

NiSi ble grunnlagt i 2005 i Kina, og spesialiserte seg allerede fra starten av på kamera- og videofiltre. I begynnelsen var det dog kun runde filtre, men i løpet av årene har sortimentet vokst, og i dag er rektangulære filtre en minst like viktig del i sortimentet. Ambisjonen om å stadig forbedre produktene har gjort at NiSi har blitt et mer vanlig innslag i profesjonelle fotografers utstyr. NiSi har vokst og har i dag over 5000 kvm kontor og produksjonslokaler, CNC-maskiner, mengder av optiske patenter, og ikke minst håndplukkede eksperter innenfor optisk design, flere med mer enn 20 års erfaring. Nå er målet å bli nummer én innen dette produktsegmentet.

Kvaliteten

Et eksempel på den kompromissløse kvalitetstankegangen hos NiSi er at man kun kjøper inn glass fra to produsenter i verden, AGC i Japan og Schott i Tyskland, begge kjente for sin ekstremt høye kvalitet. Et annet eksempel er at man ikke nøyer seg med filterholdere i plast, som er vanlig blant konkurrentene, men at man bruker aluminium av samme type som flyindustrien. Man har også utviklet NiSi Optical Nano coating som bl.a. optimaliserer overflatens motstand samt fargegjengivelse.

• Optisk glass av beste kvalitet
  • Minimalt fargeskjær
  • Lav refleksjon
  • Unik filterholder med integrert CPL
  • Eksklusiv og praktisk forpakning
  • Nano-coating
  • Vann- og oljeavvisende
  • Lett å rengjøre

Levering

NiSi-filtre vil komme i handelen i løpet av november.

For ytterligere informasjon:
lasse.ericson@focusnordic.se

• Kino, film, foto

• filter
  • fotografering
  • nisi

Focus Nordic i Bærum er Norges største foto-distributør. Sortimentet inneholder en rekke store varemerker som Panasonic, Ricoh/Pentax, Kodak, Lowepro, Lexar, Transcend, Eyefi, Steiner, Hähnel, Tamron, Ilford, Velbon, Sirui, Samyang, GePe, Henzo, Joby, Jobo, Nissin, Kenko, Metz, MyMyk, Novoflex, Polaroid, Zeiss, UK Pro, Kowa, Celestron og Lytro. I tillegg har vi en egen produktlinje under navnet Focus. Focus Nordic er medlem i BSCI som jobber for rettferdige vilkår. Les mer på www.focusnordic.no

Lasse Ericson

Nordic KAM & Product Manager +46 31 336 23 32