Vanntett ned til 14 meter, fra Ricoh

Ricoh WG-50, det heter Ricohs nye vanntette kompaktkamera som tåler tøffe tak. Det er vanntett ned til 14 meters dyp og dessuten støtsikkert.

Allsidig med høy oppløsning

Ricoh WG-50 har en ny bakbelyst sensor med 16 megapixel og 5x optisk zoom, 5-25mm (tilsvarer 28-140mm i 35mm formatet). Det har dessuten en makrofunksjon med innebygget belysning, og kan filme i Full-HD (1920x1080, H.264).

Tøff allerede fra starten

En smidig og billig løsning for alle vannaktiviteter da det ikke trenger noe beskyttende tilbehør, det er vanntett ned til 14 meter (tilsvarende IPX8 eller JIS Class 8) uten noe løst undervannshus og klarer fall fra 1,6 meter. Det er dessuten kuldesikret ned til -10℃.

Bredt utvalg av tilbehør

Et bredt utvalg av actiontilbehør/fester finnes allerede fra Ricoh og gjør det mulig å feste kameraet på stort sett alle tenkbare overflater, som f.eks. sykkelstyre og surfebrett. Kameraet har en standard stativgjenge.

Øvrige funksjoner

• 2,7” dagslysvennlig LCD-skjerm med 230.000 bildepunkter
  • Automatisk hvitbalansering også ved undervannsfotografering
  • Mulighet for styring med fjernkontroll (tilbehør)
  • Makrostativ for fotografering på bare 1 cm avstand (inkludert)
  • Høyhastighets-ansiktgjenkjenning som klarer å finne opptil 32 ansikter på bare 0,03 sekunder
  • 16 ulike motivprogram
  • 12 innebygde filter
  • Ansiktgjenkjenning også for hund og katt

Pris og leveranse

Kameraet kommer for levering i slutten av juni og vil koste:

• Ricoh WG-50 svart. Ca.pris: kr 2.999,- inkl. mva.
  • Ricoh WG-50 oransje. Ca.pris: kr 2.999,- inkl. mva.

For mer informasjon, kontakt: Karsten.Rath@focusnordic.dk

• Kino, film, foto

• vanntett
  • ricoh