BikeFinder og foodora skaper trygghet for bud i matleveringsbransjen

BikeFinder og foodora skaper trygghet for bud i matleveringsbransjen

I januar 2021 inngikk foodora og BikeFinder en avtale om levering av GPS-sporing og tyveriforsikring for alle ansatte foodorasyklister i Norge. Målet er å skape trygghet og bedre forsikringsvilkår for de ansatte som benytter sykkel som fremkomstmiddel.

BikeFinder AS er et selskap som leverer sporingsenheter for sykkel. Løsningen inkluderer også et abonnement og en app for å kunne spore sykkelen, og som en del av abonnementet får brukeren markedsledende tyveriforsikring for sykkelen gjennom Tryg.

- Denne avtalen vil øke tryggheten for budene våre ved at produktet viser hvor sykkelen befinner seg til enhver tid, budet får varsler hvis noen beveger på sykkelen og vil ha muligheten til å finne den igjen hvis den blir stjålet. Skulle sykkelen likevel være tapt er de i tillegg forsikret gjennom et norsk selskap med rask behandlingstid, slik at de kan skaffe ny sykkel og være tilbake i jobb så raskt som mulig, sier fungerende Managing Director i foodora, Carl Randers.

Avtalen er inngått for å tilfredsstille et ønsket behov rundt sikkerheten av det som er de ansattes viktigste arbeidsverktøy, transportmiddelet. For BikeFinder er dette en viktig tillitserklæring og et steg i riktig retning for å redusere utfordringer tilknyttet sykkeltyveri.

- Vi synes det er veldig kjekt å få lov å være med å skape trygghet for foodoras ansatte. BikeFinder er opptatt av at folk skal kunne parkere sykkelen sin trygt, og det er klart at dette er ekstra viktig når sykkelen er arbeidsplassen din. BikeFinder er i dag i Norge, Sverige, Danmark og Finland, og vi ekspanderer i år videre i Europa. For oss er bedriftsmarkedet en viktig del av vår ekspansjonsstrategi og vi tilbyr egne løsninger tilpasset både bedrifter og sykkelprodusenter, sier CEO i BikeFinder, Birgitte F. Sunde.

foodora er datterselskap av Delivery Hero, et av verdens ledende online matleveringsselskaper, med hovedkontor i Berlin. foodora ble etablert i Norge i 2015 og har de siste årene vokst eksponentielt, og leverer i dag mat fra over 1400 restauranter i Oslo, Bergen, Stavanger, Sandnes, Kristiansand, Trondheim, Lillestrøm, Drammen, Fredrikstad, Sarpsborg, Porsgrunn, Skien og Tromsø. I 2018 lanserte plattformen til et utvidet område rundt storbyene, der restaurantene selv står for leveransen, og i 2020 introduserte foodora levering fra butikker på plattformen for rask levering og ble med det Norges første aktør innen hurtighandel.