Foodora og Konkurransetilsynet enige om tiltak: Skal sikre konkurranse

Konkurransetilsynet har undersøkt om foodora har brutt konkurranseloven. Sammen har Konkurransetilsynet og foodora kommet frem til et sett med tiltak som skal sikre at konkurranse i markedet ivaretas. Konkurransetilsynet avslutter dermed sine undersøkelser uten å ta stilling til om foodora har brutt konkurransereglene.

- Vi er fornøyde med at vi har kommet frem til en god løsning sammen med tilsynet. Vår gjeldende policy er at alle våre partnere står fritt til å samarbeide med hvem de vil, sier

Mads Blybakken, pressesjef i foodora Norge.

For mer for mer informasjon, se Konkurransetilsynets pressemelding.

foodora er datterselskap av Delivery Hero, et av verdens ledende online matleveringsselskaper, med hovedkontor i Berlin. foodora ble etablert i Norge i 2015 og har de siste årene vokst eksponentielt, og leverer i dag mat fra over 1400 restauranter i Oslo, Bergen, Stavanger, Sandnes, Kristiansand, Trondheim, Lillestrøm, Drammen, Fredrikstad, Sarpsborg, Porsgrunn, Skien og Tromsø. I 2018 lanserte plattformen til et utvidet område rundt storbyene, der restaurantene selv står for leveransen, og i 2020 introduserte foodora levering fra butikker på plattformen for rask levering og ble med det Norges første aktør innen Q-handel.