nShift og foodora starter samarbeid for å revolusjonere hjemleveringer over hele Norden

nShifts programvare for transportadministrasjon gjør foodoras hurtiglevering tilgjengelig for nettbutikker

nShift, som er verdensledende innen transportadministrasjon, har inngått et samarbeid med foodora, Nordens mest populære matleveringstjeneste.

Dette samarbeidet signaliserer at nShift beveger seg inn i Q-commerce-markedet. Det vil gjøre det mulig for foodora å utvide tilbudet sitt og bli et leveringsalternativ for kunder som bestiller på nett fra butikker, apotek og lignende. Kunder vil få tilgang til hurtiglevering på så lite som 30 minutter, fra morgen til kveld.

nShifts leveringsløsninger vil gjøre foodoras leveringstjenester, som lover «levering senest en time etter bestilling», tilgjengelige for nettbutikker i de nordiske markedene, inkludert Finland, Norge og Sverige. nShifts Checkout-løsning alene ble brukt til omtrent 22 millioner nettbestillinger i 2021, og tallene vokser raskt. En betydelig andel av nettbutikkene i Norden bruker allerede systemene utviklet av nShift. Dette samarbeidet mellom to markedsledende bedrifter har potensial til å revolusjonere netthandelleveranser over hele Norden.

Elisabeth Myhre, Managing Director i foodora Norge, sier: «Kunder som handler på nett, forventer levering på sine egne premisser. Som oftest vil de ikke vente for lenge – de vil ha den raskeste leveringen. Jeg er glad for at vi ved å samarbeide med nShift kan møte disse forventningene. Vi er et nordisk selskap som liker å være innovative, og dette gjør at vi kan utvide tilbudene våre og nå ut til et bredere marked.»

Lars Pedersen, CEO for nShift, legger til: «Dette er virkelig en vinn-vinn-situasjon. Samarbeidet vil gagne både kundene til foodora og nShift over hele Norden. Nettbutikker som bruker nShifts leveringssystemer, vil ha muligheten til å tilby foodoras hurtiglevering til sine kunder, mens kundene på sin side vil kunne nyte godt av umiddelbar levering av alt de bestiller fra disse butikkene.»

foodora er Nordens mest populære netthandelsplattform for Q-commerce (hurtiglevering). foodora opererer i Finland, Norge og Sverige, og tilhører det globale selskapet Delivery Hero. foodora har rundt 20 000 tilknyttede butikker og restauranter på over 400 steder.

Om nShift

nShift ble etablert i 2021 og er en verdensledende leverandør av skybaserte løsninger for transportadministrasjon. Selskapet muliggjør friksjonsfrie forsendelser og retursendinger av nesten én milliard varer i 190 land. Med 25 års bransjeerfaring gjennom de fusjonerte selskapene Unifaun, Consignor, Transsmart og Webshipper har selskapet vokst og utviklet seg i takt med behovene for optimalisering av transportadministrasjon. nShifts programvare brukes globalt innen netthandel, detaljhandel, produksjon og 3PL. Selskapet har hovedkontor i London og Oslo. Det har over 500 ansatte på tvers av kontorer i Finland, Norge, Sverige, Danmark, Storbritannia, Polen, Nederland, Belgia og Romania.

foodora er Norges største hurtighandelselskap, med 400 administrativt ansatte og 4000 bud. Selskapet leverer på minutter, fra restauranter, butikker og vår egen dagligvarekjede til over 700 000 nordmenn i over 20 byer.

foodora Norge ble startet av to personer i 2015 og leverte mat på sykkel i to kvartaler på Grünerløkka. I dag er de en del av Delivery Hero, et av verdens største leveringselskaper, med hovedkontor i Berlin