Et fleksibelt arbeidsliv lokker

Gründerskap er in. Nesten 80 % av svensker opplever at de har gode forretningsmuligheter i nærmiljøet sitt. Ifølge en undersøkelse utført av markeds- og mediainstituttet IPSOS, er det fleksibiliteten som lokker.

Å jobbe med Network Marketing innebærer at du selv bestemmer hvor mye, når og med hvem du vil jobbe. Det er nettopp friheten og fleksibiliteten i forretningsmodellen som appellerer til så mange. En undersøkelse som det internasjonale markeds- og mediainstituttet IPSOS har gjennomført, viser at 1 av 3 direkteselgere i Sverige velger Network Marketing på grunn av muligheten de får til å bygge opp virksomheten i sitt eget tempo.

• Arbeidsmarkedet forandrer seg i et stadig høyere tempo. Arbeidstiden utvides, stadig flere flytter ut av byen og bruker timevis på å pendle og mange er pålogget 24/7. Det tror jeg er grunnen til at mange leter etter andre og bedre alternativer, sier Fredric Alerstam, Country Manager i Forever Living Scandinavia.

Kjernen i Network Marketing har alltid vært det personlige møtet mellom selger og kunde. Slik er det fortsatt, men IPSOS-undersøkelsen viser at i dag har det personlige møtet blitt komplettert med sosiale medier og andre nettplattformer. 50 % av alt salg skjer i dag på nettet, og sosiale medier står for 24 %. Likevel synes imidlertid nesten 80 % av svenske direkteselgere at hovedfordelen ved direktesalg fortsatt ligger i det personlige møtet.

• Bedrifter, allment

• forever