Nye sirkulasjonsoljer for papirmaskiner

Nye sirkulasjonsoljer for papirmaskiner

RENOLIN PA- og RENOLIN UNISYN CLP PA-seriene er våre nye høytytende sirkulasjonsoljer for papirmaskiner og erstatter våre tidligere PAPERWAY-serier. Begge seriene overgår kravene til papirmaskinoljer ifølge SKF og Voith VN 108-spesifikasjonen.

RENOLIN UNISYN CLP PA-serien (polyalfaolefinbasert)

RENOLIN UNISYN CLP PA-serien er våre helsyntetiske sirkulasjonsoljer for bruk i både tørke- og våtpartiet i papirmaskiner.

Valget av additiver gir et produkt med utmerket korrosjons- og slitasjebeskyttelse for lager og gir. RENOLIN UNISYN CLP PA-serien gir høy oksidasjonsstabilitet, lav dannelse av avleiringer og er stabil ved høye temperaturer.

RENOLIN UNISYN CLP PA-produktene leveres i alle vanlige ISO VG-klasser fra 150 til 460. De overgår kravene ifølge SKF og Voith VN 108-spesifikasjonen og er testet med FAG FE8-testen for papirmaskinolje med svært godt resultat (ISO VG 150 - 320). RENOLIN UNISYN CLP 220 PA både oppfyller og overgår kravene til papirmaskinoljer ifølge spesifikasjonene fra SKF, FAG, Voith og Valmet. Produktene overgår CLP-HC-kravene til industrielle girkasseoljer DIN 51517-3, noe som innebærer at de også kan brukes i industrielle girkasser av standardtype på papirfabrikker.

Fordeler i korthet

• Lav skumtendens
  • God luftavskilling
  • Utmerket bestandighet mot aldring, svært god termisk stabilitet
  • God korrosjonsbeskyttelse
  • God filtrerbarhet
  • Utmerkede viskositetsegenskaper i forhold til temperatur
  • Høy naturlig viskositetsindeks (VI)
  • Glimrende slitasjebeskyttelse
  • Kan blandes med mineraloljebaserte og esterbaserte giroljer
  • Gode demulgeringsegenskaper

RENOLIN UNISYN CLP PA-serien med helsyntetiske oljer erstatter PAPERWAY PA og leveres med følgende ISO VG-klasser:

Tidligere produkt Nytt produkt Spesifikasjon og godkjenninger
PA 150
RENOLIN UNISYN CLP 150 PA Overgår CLP-HC-kravene til industrielle girkasseoljer ifølge DIN 51517-3 og kravene ifølge SKF og Voith VN 108-spesifikasjonen. Testet med FAG FE8-testen for papirmaskinolje med svært godt resultat.
PA 220
RENOLIN UNISYN CLP 220 PA Overgår CLP-HC-kravene til industrielle girkasseoljer ifølge DIN 51517-3 og kravene ifølge SKF og Voith VN 108-spesifikasjonen. Testet med FAG FE8-testen for papirmaskinolje med svært godt resultat. Oppfyller Metso RAU4L00659.06EN (2010).
PA 320
RENOLIN UNISYN CLP 320 PA Overgår CLP-HC-kravene til industrielle girkasseoljer ifølge DIN 51517-3 og kravene ifølge SKF og Voith VN 108-spesifikasjonen. Testet med FAG FE8-testen for papirmaskinolje med svært godt resultat.
Ny! RENOLIN UNISYN CLP 460 PA Overgår CLP-HC-kravene til industrielle girkasseoljer ifølge DIN 51517-3 og kravene ifølge SKF og Voith VN 108-spesifikasjonen.

RENOLIN PA-SERIEN (mineraloljebasert)

RENOLIN PA-serien er mineraloljebaserte papirmaskinoljer, beregnet for bruk i sentralsmøringssystemer i papirmaskiner. Serien gir svært god slitasje- og korrosjonsbeskyttelse og lav avleiringstendens og har god aldringsbestandighet.

Produktene i serien overgår kravene til papirmaskinoljer ifølge SKF og Voith VN 108-spesifikasjonen. RENOLIN PA-produktene overgår kravene til industrielle girkasseoljer ifølge DIN 51517-3: CLP. Det innebærer at de kan brukes i industrielle girkasser av standardtype på papirfabrikker.

Fordeler i korthet

• Optimal slitasjebeskyttelse for lager og tannhjul
  • Enestående bestandighet mot aldring og oksidasjon
  • Minimal skumtendens
  • God kompatibilitet med elastomermaterialer

Den mineraloljebaserte RENOLIN PA-serien erstatter PAPERWAY og leveres med følgende ISO VG-klasser:

Tidligere produkt Nytt produkt Spesifikasjon og godkjenninger
PAPERWAY 150 RENOLIN PA 150 Overgår kravene til papirmaskinoljer ifølge SKF og Voith VN 108-spesifikasjonen og overgår kravene til industrielle girkasseoljer ifølge DIN 51517-3: CLP.
PAPERWAY 220 RENOLIN PA 220 Overgår kravene til papirmaskinoljer ifølge SKF og Voith VN 108-spesifikasjonen og overgår kravene til industrielle girkasseoljer ifølge DIN 51517-3: CLP.

Tore Nilsen

Pressekontakt Sales Director Industry +47 412 33 745

FUCHS er et globalt konsern med tysk opphav som har utviklet, produsert og solgt smøremidler og tilhørende spesialprodukter i mer enn 85 år – for praktisk talt alle bruksområder og bransjer.

I nært samarbeid med kundene utvikler FUCHS helhetlige, innovative og spesialtilpassede løsninger for de mest forskjellige bruksområder. Som produsent av smøremidler representerer FUCHS ytelse og bærekraft, sikkerhet og pålitelighet, effektivitet og kostnadsbesparelser.

Karenslyst allé 8B