To nye betongslippmidler i FUCHS sortiment

To nye betongslippmidler i FUCHS sortiment

BETONEX ECO

Et slipp- og beskyttelsesmiddel for betongbiler, anleggsmaskiner og annet utstyr. Produktet hindrer mørtel og betong i å sette seg fast på anleggsmaskiner, blandebiler, betongpumper, blandere, siloer, stål- og storformer samt alle typer metalldeler.

BETONEX ECO leveres i bruksløsning som emulsjon og er basert på vegetabilske og esterbaserte oljer. Dette gir flere fordeler, som at produktet er fritt for mineralolje og løsemidler, at det er biologisk nedbrytbart ifølge OECD 301C samt at det er merkefritt ifølge CLP-forordningen.

Fordeler med BETONEX ECO
- Lett å bruke
- Mindre slitasje på betongblandere
- Kan brukes på både tørre og våte overflater
- Reduserer risikoen for skumming
- Også egnet for pigmentert betong
- Lett biologisk nedbrytbar

SOK AQUA Z PLUS

Brukes i første rekke ved produksjon av prefabrikkerte bygningselementer og er egnet på stålbelagte, plastbelagte og høvlede treformer samt på vertikale former. Produktet hindrer poredannelse, inneholder effektiv rustbeskyttelse for sikker bruk på stålformer og påvirker ikke vedheften for påfølgende sparkle- og malearbeider.

SOK AQUA Z PLUS er en bruksferdig miljøtilpasset formemulsjon basert på fornybare råvarer, over 80 % av den fornybare råvaren er lett biologisk nedbrytbar ifølge OECD 301D.

FUCHS er et globalt konsern med tysk opphav som har utviklet, produsert og solgt smøremidler og tilhørende spesialprodukter i mer enn 85 år – for praktisk talt alle bruksområder og bransjer.

I nært samarbeid med kundene utvikler FUCHS helhetlige, innovative og spesialtilpassede løsninger for de mest forskjellige bruksområder. Som produsent av smøremidler representerer FUCHS ytelse og bærekraft, sikkerhet og pålitelighet, effektivitet og kostnadsbesparelser.

Tore Nilsen

Pressekontakt Sales Director Industry +47 412 33 745

FUCHS er en del av et globalt konsern med tyske røtter som utvikler, produserer og distribuerer ett bredt sortiment av smøremidler og relaterte spesialiteter.
    I nært samarbeid med våre kunder, utvikler vi innovative og skreddersydde smøremiddelløsninger for alle typer bransjer, som bilindustrien, produserende industri, bygg & entreprenørvirksomhet, energi & transportsektoren, næringsmiddelindustrien, skogbruk, stål, metall, og sementindustrien med mer.
    FUCHS er verdens største uavhengige leverandør av innovative smøremiddelløsninger for stort sett alle bransjer og bruksområder. Vi er 6000 ansatte i over 50 land som alle har samme mål: Å holde verden i bevegelse med både holdbarhet og effektivitet i fokus.

Karenslyst allé 8B