Ny sporingsenhet med sømløs hundesporing via mobilbasert LTE-teknologi og Garmins velkjente VHF-sporingssystemer.

Alpha LTE – avansert hundesporing via mobilbasert LTE-teknologi og Garmins velkjente VHF-sporingssystemer

Garmin lansererAlpha® LTE, selskapets første mobilbaserte hundesporingsenhet. Denne lille, robuste enheten festes til halsbåndet og pares med den nye Alpha-appen, slik at man kan spore hundens bevegelser på en kompatibel mobilenhet1. Under jakt og for mer omfattende hundesporing, kan man pare Alpha LTE med en kompatibel Alpha enhet og få en kontinuerlig og sømløst integrert opplevelse med både LTE og tradisjonell VHF-sporing.

"Garmins produkter for hundesporing er velkjente og ofte jegerens førstevalg for navigasjon og sporingsbruk for både seg selv og hundene sine. Alpha LTE er den ultimate løsningen for jegere som ønsker Garmins pålitelige hundesporing i kombinasjon med en mobilbasert løsning. Enten man bruker en frittstående hundesporingsenhet eller sammen med et eksisterende Garmin-hundesporingssystem, kan man være trygg på at man har Garmins beste løsninger for sporing av hunder i utfordrende miljøer», forteller Dan Bartel hos Garmin.

Kompakt og brukervennlig

Alpha LTE pares enkelt med Alpha-appen på en kompatibel mobilenhet og tilbyr brukervennlig hundesporing der LTE-dekning er tilgjengelig. Med en vekt på bare 50 gram og en størrelse på 70 x 35,8 x 30,7 mm, kan man enkelt feste enheten til hundens eksisterende halsbånd som er opptil 2,5 centimeter (1") bredt. Med et oppladbart litium-ion batteri kan man være ute på jakt i opptil 18 timer. Er man på steder der lading er vanskelig kan enhetens oppdateringsfrekvens justeres, hvor batteritiden kan forlenges med opptil 75 timer. Med multi-GNSS tilbyr Alpha LTE også forbedret satellittmottak under utfordrende forhold.

Sømløs tilkobling til smarttelefon

Alpha-appen gir en brukervennlig hundesporingsopplevelse via smarttelefon. Kartfunksjonen i appen hjelper med å forstå og få oversikt over terrenget samtidig som man ser hundens posisjon i sanntid. Man kan merke veipunkter og steder, som for eksempel viltkameraer, stier og dyrelivsobservasjoner.

Integrert sporingsopplevelse

Kompatibilitet med Garmins VHF-hundesporingssystemer, for eksempel Alpha 300i og T 20, gjør at Alpha LTE gir deg som jeger en forlenget rekkevidde2 i vanskelig og kupert terreng. Man kan se sporpunkter fra både VHF og Alpha LTE sømløst på den håndholdte Alpha-enheten takket være Garmins «smart switching»-teknologi. Denne løsningen skifter automatisk mellom LTE og VHF for å tilby den mest komplette sporingsopplevelsen som er tilgjengelig på markedet hver gang man er ute på jakt.

Alpha LTE har også varsellys i flere forskjellige farger som kan aktiveres fra den håndholdte enheten. På denne måten kan man holde øye med hunden sin selv når det er mørkt, lettere skille mellom hundene om det jaktes med flere hunder samtidig og også gjøre hunden mer synlig hvis den nærmer seg en vei. Skulle en hund forsvinne, har Alpha LTE en redningsmodus, som kan aktiveres før jakt og som automatisk forlenger batteritiden. Med en lavere oppdateringsfrekvens får man mer tid til å lete og finne hunden.

Alpha LTE har både Bluetooth® og ANT®, som gjør det enkelt å oppdatere programvaren trådløst og konfigurere halsbåndet direkte mellom hundeenheten og Alpha-appen.

Alpha LTE er tilgjengelig på lager og selges til en veiledende pris på kr. 3 749,-
LTE-abonnement kjøpes separat. Les mer på Garmin.no

1 Krever et aktivt abonnement.

2 LTE-enheter kjøpes separat.