Garmin Alpha 50 - Se hunden på håndenheten, i bilen eller på håndleddet

Garmin Alpha 50 - Se hunden på håndenheten, i bilen eller på håndleddet

Schaffhausen, Sveits / 16. Juni, 2016 – Garmin presenterer Alpha 50, som med en fargeskjerm på 2,6 tommer er intuitiv og brukervennlig. Enheten kan brukes med vanlige AA-batterier eller en oppladbar NiMH-batteripakke. Alpha 50 sporer opptil 20 hunder samtidig, med hurtige posisjonsoppdateringer på 2,5 sekunder. Funksjonen HD BarkDetect (losindikator) gir pålitelig registrering av bjeff, antall per minutt, totalt antall og det kan også settes alarmer relatert til disse. Hunt Metrics (jaktinformasjonsdata) gir mulighet å analysere hundens bevegelser i feltet, slik at trening av hunden kan gjøres på en effektiv måte. Alpha 50 deler trådløst hundeinformasjon med bilnavigasjonsenheten DriveTrack 70 eller de populære fenix 3 og tactix Bravo GPS-klokkene. Alpha 50 er kompatibel med andre Alpha 50 eller Alpha 100 enheter for samtidig sporing av hundehalsbånd.

“Alpha 50 er en ny modell i den nye generasjonen håndholdte sporingsenheter fra Garmin», forteller Marius Borgersen hos Garmin. «I kombinasjon med andre produkter som DriveTrack 70 LMT for bil og fenix 3 eller tactix Bravo GPS-klokker, kan jegeren trådløst dele jaktinformasjonsdata og ha en mer effektiv jakt».

I tillegg til å spore hunden med en rask oppdateringsfrekvens på ned til 2,5 sekunder, gir Alpha 50 muligheten til å sette opp et geogjerde og en radius alarm. Dette hjelper jegeren til å ha en bedre kontroll på hunden. Med jaktinformasjonsdata kan jegeren analysere jaktmønstrene og adferden til hunden, få informasjon om tilbakelagt distanse, tiden som er medgått og annet. For bedre synlighet i skog og mark er Alpha 50 designet i en oransje farge. Enheten leveres preprogrammert med et rekreasjonskart for Europa og ett 1-årig gratis abonnement på BirdsEye satelittbilder.

Alpha 50 støtter dataoverføring og deling via et utvalg kompatible Garmin-enheter. Garmin DriveTrack 70LM GPS-navigator, kan for eksempel motta og vise hundeposisjoner på det bevegelige kartet med TOPO eller satellittbilder. På samme måten kan fēnix® 3 eller tactix Bravo GPS-klokker motta statusinformasjon og varsler om hunden, som du kan se med et blikk på håndleddet. Med Alpha 50 har du også muligheten til å dele GPS-data trådløst med venner som har kompatible ANT+®-aktiverte enheter, slik at dere kan koordinere jakten underveis.

Les mer om Alpha 50: https://buy.garmin.com/nb-NO/NO/prod545326.html

Produktark med mer informasjon ligger vedlagt nedenfor i PDF-format.