Garmin Camper 1090 - få mer ut av turen!

Garmin Camper 1090 - få mer ut av turen!

Garmin lanserer Camper 1090, siste tilskudd i Garmins velkjente serie av navigasjonsenheter, spesialutviklet for camping. Camper 1090 leveres med en 10 tommers høyoppløst og lyssterk kant-til-kant berøringsskjerm, hvor informasjon kan vises i enten stående eller liggende skjermvisning underveis på turen. Camper 1090 passer perfekt for bruk i bobiler og for sjåfører med bil og campingvogn.

”Den ekstra store skjermen på Camper 1090 gjør det enkelt å se navigasjonsdetaljer under turen,” forteller Dan Bartel hos Garmin.
”Uansett hvor man kjører eller hvilken type reise man er ute på er Camper 1090 et smart valg for camperen.”

Klar for eventyr

Camper 1090 leveres med alle de velkjente campingrelaterte funksjonene fra tidligere Garmin Camper-navigatorer, inklusive tilpassede ruteforslag1 som beregner ruten basert på bobilen eller campingvognens størrelse og vekt. Via veivarsler blir sjåføren gjort oppmerksom på kommende farer som skarpe svinger og bratte bakker. Sighteeing blir enkelt og relevant med Tripadvisor, intressante plasser (POI’er) fra Foursquare og preprogrammert informasjon fra iOverlander. Man får også tilgang til ACSI™, Campercontact™ og kostnadsfrie parkeringsplasser fra Trailer's PARK™, der man kan filtrere etter ønskede bekvemmeligheter som strøm, dusjanlegg, internett og mye mer. Camper 1090 leveres preprogrammert med kart for hele Europa. Kart for andre deler av verden2 kan lastes ned gratis på garmin.com/express.

Bekvemmelighet på veien

Camper 1090 leveres med en rekke funksjoner som gir økt bekvemmelighet og som hjelper sjåføren til trygg kjøring. Via Bluetooth funksjonalitet kan man ringe telefonsamtaler3, med begge hendene sikkert plassert på rattet, eller få oppdatert førerveiledning via stemmestyring. Stemmestyring startes ved å si ”OK Garmin”, deretter gir man bare beskjeder til navigatoren. Med innebygd Wi-Fi er det enkelt å oppdatere navigatorens programvare og kart, uten at det er nødvendig å koble enheten med datamaskin.

Enkel ruteplanlegging

Med den nye funksjonen for reiseplanlegging kan du pare Camper 1090 med appen Garmin Drive4 for å importere og dele GPX-filer før eller under turen. I tillegg kan man via appen se drivstoffpriser, få trafikkmeldinger og se værvarsler i sanntid. Om ønskelig kan disse varslene også sendes til kompatibel og tilkoblet smarttelefon. Camper 1090 kan også tilkobles det trådløse ryggekameraet BC35 eller kompatibelt ryggekamera fra tredjepart5, slik at man tydelig ser hva som befinner seg bak kjøretøyet når man rygger.

Monteringsalternativer

Den ekstra store navigatoren kan monteres på flere ulike måter, for bruk i bobil eller bil som drar campingvogn. Enheten leveres med et strømforsynt magnetisk brakettfeste med sugekopp, brakett for fastmontering, en selvheftende plate for dashbordmontering og et kuleadapter med en AMPS-plate som er kompatibel med brakett fra tredjepart – inklusiv RAM monteringssystem.

Camper 1090 er tilgjengelig på lager og selges til en veiledende utsalgspris på kr. 8.399.-

Les mer på Garmin.no for mer informasjon.

1Ikke tilgjengelig i alle land. Selv om bobilens, eller campingvognens, egenskaper er angitt gis det ingen garanti for at bobilens egenskaper tas med i beregnet ruteforslag. Sjåføren må alltid følge angitte veiskilter og informasjon om veiforholdene.
2Kartoppdatering for; USA, Mexico, Canada, Puerto Rico, Mexico, U.S. Virgin Islands, Cayman Islands og Bahamas er inkludert.
3Smarttelefon med Bluetooth-teknologi kreves (kjøpes separat).
4For å kunne benytte denne funksjonen må Garmin Drive-appen lastes ned på kompatibel Bluetooth- og GPS-aktivert smarttelefon. (kjøpes separat).
5Kjøpes separat; les mer på Garmin.no for kompabilitet.