Garmin Camper 890

Garmin Camper 890

Garmin lanserer Camper 890, spesialdesignet for camperen – med en krystallklar, høyoppløst 8-tommer kant-til-kant berøringsskjerm som kan benyttes i både stående og liggende format. Camper 890 leveres med ny og brukervennlig funksjon for beregning av ruteforslag.

“Camper 890 har den største Garmin-skjermen innen portabel camping-navigasjon”, forteller Dan Bartel hos Garmin. “Uansett om du er sjåfør eller medpassasjer får du en bedre oversikt for turen og kan enkelt finne interessante plasser (POI’er) som er verdt å besøke”.

Camper 890 leveres med flere monteringsalternativer som passer de fleste dashbord. Det medfølger en magnetisk brakett, med en strømkabel og en kraftig sugekopp, et feste for fastmontering og ett 1-tommers kuleadapter som er kompatibel med tredjepartsløsninger, inklusive RAM monteringssystem.

Camper 890 leveres med alle Garmins velkjente funksjoner fra tidligere Camper-modeller. Tilpassende ruteforslag1, hvor kjøretøyets størrelse og vekt er medregnet, veivarsler for skarpe svinger og stigninger, tilgang til ACSI™, Campercontact™ og gratis parkeringsplasser fra Trailer's PARK™. All informasjon kan filtreres etter ønskede bekvemligheter som dusjanlegg, strømtilkobling, internett og mye mer. Ønsker man å utforske nye steder er Camper 890 preprogrammert med POI’er fra iOverlander, Foursquare og TripAdvisor. Navigatoren leveres med veikart for hele Europa. Ønsker man ytterligere kart over Nord- eller Sør-Amerika, Mellomøsten og Sør-Afrika, Australia og New Zealand kan disse lastes ned gratis på garmin.com/express.

Camper 890 leveres også med andre funksjoner som gir økt bekvemmelighet og som oppmuntrer til sikker kjøring. Man kan ringe handsfree telefonsamtaler2 via Bluetooth, eller enkelt oppdatere navigatorens programvare og kart via Wi-Fi uten behov for å koble enheten til datamaskinen.

Med den nye brukervennlige funksjonen for ruteplanlegging kan man pare Camper 890 via appen3 Garmin Drive for å importere og dele GPX-filer før under en reise. Via Garmin Drive-appen får man tilgang til aktuelle drivstoffpriser, informasjon om Live Traffic via DAB og værvarsler i tillegg til å se smartvarsler fra tilkoblet telefon. Camper 890 kan også tilkobles det trådløse ryggekameraet BC35 eller et kompatibelt ryggekamera fra tredjepart4 slik at man kan se hva som befinner seg bak kjøretøyet når man rygger.

Camper 890 beregnes å være på lager i løpet av juni og selges til en veiledende utsalgspris på kr. 6.599.-

For mer informasjon, les mer på www.garmin.no

1Ikke tilgjengelig i alle områder. Selv om egenskapene for kjøretøyet er angitt gis det ingen garanti for at alle ruteforslag beregnes korrekt. Sjåføren må selv følge veiskilt og lokal informasjon om trafikk og veiforhold.
²
Krever tilkobling til kompatibel smarttelefon via BLUETOOTH (kjøpes separat).

³For å benytte denne funksjonen må man laste ned og installere appen Garmin Drive på kompatibel smarttelefon.

4Må kjøpes separat, les mer på Garmin.com for kompatibilitet.